MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kortkobling på Marklin Di3 - overgang i stål
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kortkobling på Marklin Di3 - overgang i stål

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2015 at 19:32
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Og hva med de som ikke hadde reservedelsnummeret til den gamle delen? Hvordan fikk de tak i den delen?

Du må lese hva jeg skriver. Jeg arbeidet i en modelljernbanebutikk. Vi drev med kundeservice og veiledning, og bestilte reservedeler for kundene.
Vi hadde reservedellister tilbake til 1950-tallet. Der fant vi ut hvilken modellversjon kunden hadde og hvilken del kunden trengte. Det var mange kunder som ikke hadde den minste peiling på hvilken modell de egentlig hadde, eller blandet sammen nye og gamle modellversjoner. Da var det vår jobb å finne ut hva som var hva, og hva som var korrekt reservedelnummer for den aktuelle modellen. Som forhandler kunne vi også søke hjelp fra Märklin i spesielle tilfeller.


Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Prisen har jeg forresten satt ned betraklig nå.

Interessant. Du hadde med andre ord beregnet en betydelig fortjeneste til å begynne med? Det rimer dårlig med det du har proklamert mange ganger tidligere, at du gjør dette for å gi alle oss andre noe, og at du ikke skal tjene noe på det....

Edited by H. Lindholm - 25 oktober 2015 at 19:39
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2015 at 19:46


Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Prisen har jeg forresten satt ned betraklig nå.

Interessant. Du hadde med andre ord beregnet en betydelig fortjeneste til å begynne med? Det rimer dårlig med det du har proklamert mange ganger tidligere, at du gjør dette for å gi alle oss andre noe, og at du ikke skal tjene noe på det....[/QUOTE]


Det er ikke alt som behøver å kommenteres. Tenk deg om neste gang du trykker på send. Dette kaller jeg mobbing
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2015 at 21:44
Kanskje litt nyttig informasjon til saken:

Fungerende adapter til NEM-koblinger til Märklin Di3 har art.nr. 302660
Og den fås kjøpt hos www.maerklinshop.de.
2 stk koster 6 EUR
Märklin reservedel nr. 302660

Edited by KjellAn - 30 desember 2015 at 19:55
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2015 at 22:48
Nå skal jeg svare sakelig og høflig på dette og forventer derfor et taktfullt svar. På dansk forum som jeg også er medlem av så fortalte de meg at denne reservedelen ikke lenger var å få tak i. Jeg trodde på det, og da skjønner du kanskje bedre at jeg ikke mener å holde dere for narr. Det koster litt å lage de også pluss 7 euro i porto så litt må jeg ha for det. 
Jeg håper neste kommentar er gjennomtenkt og taktfull, slik jeg min kommentar er.


Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2015 at 23:35
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

På dansk forum som jeg også er medlem av så fortalte de meg at denne reservedelen ikke lenger var å få tak i. Jeg trodde på det, og da skjønner du kanskje bedre at jeg ikke mener å holde dere for narr. Det koster litt å lage de også pluss 7 euro i porto så litt må jeg ha for det.

Da kan det anbefales å først sjekke med Märklin, deretter med andre salgskanaler.
Ved søk på artikkelnummer E302660 viser Märklins nettbutikk at dette produktet er på lager og at prisen er 6 Euro for 2 stk.
Ved søk hos Amundsen Hobby i Oslo oppgis en pris på kr. 24 for 1 stk. Amundsens nettbutikk viser imidlertid ikke om varen er på lager for øyeblikket. Amundsen har alminnelig butikk og lager i butikken, så der kan man få reservedeler uten porto eller andre tilleggskostnader.
Ved Google-søk dukker det opp diverse europeiske nettbutikker som også har denne delen. Prisene varierer stort sett mellom 5 og 6 Euro for 2 stk, noen har enda lavere pris.

Hvis du mener at ditt produkt er minst like bra eller bedre enn Märklins originalprodukt, og at det dermed er helt greit med en betydelig høyere pris, så ville det vært fint om vi kunne fått se fotografier av det montert på et lokomotiv og med koblingshode innsatt.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2015 at 23:46
Men hvordan kan jeg vite det delenummeret? Jeg kan jo ikke spørre når jeg ikke vet nummeret?

Ja, dere skal få se det på et lokomotiv. Men først må jeg spare til et lok. Jeg har midlertidig trukket det fra salg inntil det er testet. Er det forresten noen som har en "gammel haug" av en Di 3 å selge meg? Alt jeg kan tilby er 50euro med porto på nåværde tidspunkt. Men loket kan være defekt, det er ok.

Angående prisen så kunne jeg umulig vite hva noe jeg ikke trodde at lenger var å få tak i kostet. Hvis man fikk tak i en så trodde jeg prisen var mye høyere.
At den er bedre enn marklin - svaret sier seg selv: Marklin og jeg stiller i to forskjellige klasser, og da vet Marklin best.
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2015 at 01:49

Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Fungerende adapter til NEM-koblinger til Märklin Di3 har art.nr. 302660

Link til samme del hos Amundsen:

http://www.amundsenhobby.no/webshop/produkt.php?selected_id=28317&StrSearch=302660



Edited by TorsteinS - 26 oktober 2015 at 01:50
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2015 at 16:55
Er det noen som har prøvd dette høyt profilerte produktet i virkeligheten og som kan fortelle om det fungerer i praksis under kjøring med vogner tilkoblet?
Et bilde av produktet ferdig montert på et lokomotiv ville også vært kjekt....
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.