MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Får ikke fjernet varsel om nye innlegg i tråd
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Får ikke fjernet varsel om nye innlegg i tråd

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Får ikke fjernet varsel om nye innlegg i tråd
    Posted: 15 oktober 2015 at 07:14
Jeg har postet i et par tråder som jeg nå ønsker å fjerne overvåkingen på, slik at jeg ikke lenger mottar varsel om nye innlegg. Jeg går inn på Kontrollpanel --> Varsel, haker av de aktuelle trådene, klikker på "Opphev påminnelse på E-post" og bekrefter med OK når dialogboksen vises, men ingenting skjer. Tråden ligger fortsatt i lista, og mailene flyr inn når det kommer nye innlegg.

Jeg har prøvd fremgangsmåten over i både IE, Opera og Firefox, med samme begredelige resultat i alle tre programmene. Er det flere som sliter med dette? Følger webmaster med i dette rommet og melder inn dette som en feil som skal rettes?

Takknemlig for tilbakemelding.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2015 at 09:05
Hei!

Jeg følger med ja... Smile

Har ikke selv brukt denne varslingen, men gikk inn på din bruker nå og fjerna varsel fra "Di2 i O og G skala" som en test (Du har førvrig voldsomt mange tråder satt opp med varsling. Kan hende det ligger noe i det?), men den blir ikke borte fra lista hos meg heller...

Tester så med "Noen spørsmål fra en nybegynner" som lå nederst i lista og den forsvant... og har deretter testa på flere vilkårlige og de som er noen år gamle forsvinner, men ikke de nyeste.
Har du testa på samme måte?

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2015 at 09:29
Hei Morten, takk for svar.

Jeg har ikke aktivt satt på varsling for noen av disse trådene, men alle tråder jeg poster i havner der automatisk  (edit: varsling er aktivert som standard når jeg svarer på en tråd, og jeg har aldri tenkt på å fjerne haken før jeg poster innlegget), og jeg har aldri hatt behov for å fjerne noen tråder da de gjerne "dør" av seg selv etter en tid.

Jeg har testet litt mer nå, og har kommet til at knappen over lista ikke virker, men knappen i bunn gjør det! Trodde også først at det hadde noe med datoen å gjøre, da jeg fikk slettet oppføringer som lå nederst i lista, men det er nok heller fordi jeg brukte den nederste knappen. Da jeg valgte Di2-tråden øverst og scrollet helt ned og klikket på knappen i bunn forsvant den også...


Edited by Svein_A - 15 oktober 2015 at 09:42
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2015 at 09:33
Testet enda en gang nå for å være sikker, med samme resultat: Når jeg klikker på knappen i topp skjer det ingen ting, mens når jeg klikker på knappen i bunn forsvinner tråden fra lista. Vel, da har jeg jo i og for seg fått løst problemet mitt, men det kan jo være greit å sjekke hvorfor bare den ene knappen virker... Smile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2015 at 14:29
Takk for at du melder i fra om dette!
Dette kan tyde på at et felt i databasen ikke er korrekt etter oppgraderingen av forumet for et par år siden. Problemet må i så fall ha være der en stund.

Teknisk sett er nok det beste å oppgradere forumet til gjeldende versjon. Det er dessverre en omfattende oppgave som tidligere medført mye nedetid.

Jeg kan se på dette sammen med webmaster og se hva vi finner ut av.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2015 at 16:41
Nå vet ikke jeg hvordan selve websiden til dette forumet er bygd opp, men jeg syns det høres rart ut om feilen skal ligge i databasen og ikke i html-koden, siden den nederste knappen funker fint. Kikker på koden nå, ser at knappene har ulik ID og navn men samme verdi. Hadde vært artig om jeg fikk en tilbakemelding (gjerne via PM) når dere finner feilen, ble litt nysgjerrig jeg nåSmile.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,066 seconds.