MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Ombygget Rivarossi BR80
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Ombygget Rivarossi BR80

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ombygget Rivarossi BR80
    Posted: 17 september 2015 at 03:42
Ombygget Rivarossi BR80. Alt av lys er selvkonstruert på dette loket. Det hadde ingen lys origonalt se dette måtte bygges om. Og analogt - nei den går ikke. Her er det mfx loksound. Røykgeneratoren har også jeg laget plass til. Se bilder


Jeg måtte bruke hodet her og fant ut at lysdioder fra Clas Ohlson og en motstand på 1K var perfekt. Topplyset er husbelysning fra Faller.






Her må alt sjules godt. Lysopplegg under og ledninger inn i loket. Jeg måtte drille hull inn til loket med 1mm borr. (bildet under)




Dette skule vel være diskret nok til at man ikke legger merke til strømopptak. (Bildet under)



Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2015 at 03:52
Jeg glemte kabinyset. Det er en Clas Ohlson diode med en motstand på 2.2K. Den koblet jeg til aux2 på dekoderen. Den er derfor uavhenging av kjørelys. Det eneste jeg har å utsette på diodene er at de minner om Xenon, hehehe.









Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.