MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kjøpte feil loksound. Fikk diesel lyd i en damper.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kjøpte feil loksound. Fikk diesel lyd i en damper.

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kjøpte feil loksound. Fikk diesel lyd i en damper.
    Posted: 11 september 2015 at 00:41
Jeg kjøpte feil mfx-lyd. Jeg fikk diesel lyd i et damplok. Kan det programmerer om?
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2015 at 13:46
ikke noe problem, butikken der du kjøpte dekoderen kan sikkert gjøre det. Man kan gjøre det selv med en Esu Lokprogrammer. 
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2015 at 19:21
Ja, jeg tok en telefon og se sa at de kunne ordne alt for meg. Jeg legger opp et lyssystem i toget, det hadde ingen lys originalt men jeg bygger om. Jeg bruker faller husbelysning og tar av den gule sokkelen og monterer lampen. Men et sted måtte jeg bruke dioder fra Clas Ohlson. Har brukt det på tog fly med suksess. Men da må spenningen senkes med motstander. Jeg lar butikken jeg skal sende loket inn til for å fikse lyden også koble lysene. Fallerlampene er ren paralellkobling. Så blir det kabinlys i hytta med en fallerdiode. Den skal gå på fjernlysfunksonen så det kan slås av og på uavhengig av de andre lysene.

Mange forbedringer før denne gutten er fornøyd, hehe.

Edited by Helgejohan3 - 11 september 2015 at 19:23
Mvh.
Designer
HJM.models
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.