MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - 40mm rund høtyaler med 4ohm - Finnes det?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

40mm rund høtyaler med 4ohm - Finnes det?

 Post Reply Post Reply
Author
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 40mm rund høtyaler med 4ohm - Finnes det?
    Posted: 27 august 2015 at 19:36
40mm rund høytaler med 4ohm - Finnes det? Jeg skal lodde den på en mfx dekoder og sette den i O-skala loket mitt. Jeg har lyst på mer enn 2,3 som dekoderen leveres med. Men versjon 4 krever bare 4ohm og det er trøbbel å finne i 40mm. Kan noen hjelpe meg og gi meg link hvis dere finner det? Jeg har søkt på tyske e-bay uten resultat. 
Har noen en link?
HJM.models
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2015 at 22:20
Massoth har en 40mm rund høyttaler med firkantet innfesting på 2W 8ohm som kan brukes.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
HJM.models View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2015
Status: Offline
Points: 576
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM.models Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2015 at 22:24
Med en mfx loksound krever 4ohm. Ødelegger jeg ikke dekoderen da?
HJM.models
Back to Top
SveinF View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2015 at 23:57
Med 8 ohm belastes dekoder mindre og vil også gi mindre lyd.
Det bør ikke være noe i veien for at du kan lodde en 8 ohm's motstand i paralell med 8 ohm's høytaleren for å gi dekoderen 4 ohm 
Back to Top
Per Hilton View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per Hilton Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2015 at 07:07
Originally posted by SveinF SveinF wrote:

Det bør ikke være noe i veien for at du kan lodde en 8 ohm's motstand i paralell med 8 ohm's høytaleren for å gi dekoderen 4 ohm 


Dekoder krever ikke 4 ohm, det er bare den minste impedansen den kan drive.  Ved 4 ohm kan den levere 12W (!) til høyttaleren, men det er det ingen 40mm høyttalere som tåler.

Om man bruker 8 ohms høyttaler kan dekoderen levere rundt 6W.  Det er mer enn nok.





Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.