MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hjelp til elektriske sporskiftere
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjelp til elektriske sporskiftere

 Post Reply Post Reply
Author
jokingnutria View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 15 juli 2013
Location: fredrikstad
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jokingnutria Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjelp til elektriske sporskiftere
    Posted: 16 august 2015 at 19:57
åsen kobler jeg ledningene riktig til stillpulten å til Fordelerplate  å elektriske sporskiftere å det lyse på sporskiftere hvor skal jeg koble brune å gule   ledningene festes hvor da, å avkoblingskinne hvor skal blå å gul ledningene festes då, gul leding det til strømen er det venstre side på skinnen er det riktig side dere  



Marklin z marklin ho union pacific big boy Jeg har dysleksi og eplepsi (Kiss from 1973-2016
Back to Top
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2015 at 21:45
Hei,

Spørsmålet ditt er litt uklart for meg. Ser du stilte spørsmål om digital dekoder til sporskifter, men dette spørsmålet er til noe annet? 

Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2015 at 07:29
Sjekk denne siden her:

Siden er på engelsk og gjelder Z-skala, men prinsippene er de samme for Märklin H0, og det er en skisse der som veldig enkelt viser hvordan ting skal kobles. Du kan bruke fordelerplaten til å distribuere strømmen fra trafoen via de gule ledningene ut til veksler og avkoblingsskinne (sporveksler og avkoblingsskinner kobles på samme måte), og koble de blå ledningene til stillpulten, og videre derfra tilbake til trafoen som vist på skissen.

Røde og brune ledninger er til skinnestrømmen, og trenger ikke gå via noen stillpult (kun hvis du vil bruke stillpult for å koble ut strømmen på et spor), men du kan også her bruke fordelerplater for å distribuere ledningene ut til flere matepunkter jevnt fordelt rundt på anlegget. Rød, brun og gul må aldri kobles sammen, da blir det kortslutning, bruk separate fordelerplater for hver farge. Blå skal kun til stillpulten og ingen andre steder.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.