MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Jeg har Mobile station 2. Kan den finne lok?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Jeg har Mobile station 2. Kan den finne lok?

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Jeg har Mobile station 2. Kan den finne lok?
    Posted: 30 juni 2015 at 10:32
Jeg har mobile station 2. Jeg har i menyen et vald om den skal søke etter lok (find) og lurte på om den bare fant lok som er ferdig produsert digitale eller om den også kan finne ombygre tog. N-skala ombygd fra analog til digital. Eller må jeg legge inn det manuelt?
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2015 at 16:51
Så lenger det er dekoder i loket skal MS2 finne lokkene. Det er bare å trykke på FIND og den leter først etter MFX så Dcc og til slutt MM

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2015 at 17:14
Det er vel her tale om N-skala og da er det vel mest vanlig å kjøre DCC eller Selectrix?

Jeg tror ikke CS2 er i stand til å finne DCC-lok? - Litt usikker på om den støtter RailCom med siste SW?
For å "finne lok" som settes på sporet er eneste mulighet RailCom på DCC. Det er høyst usikkert om man med RailCom kan finne F-funksjoner?

Har også merket at CS2 med gammel SW har problemer med å finne funksjonene som er på dekoderen dersom loket er nytt. Det er kanskje derfor at Märklin oppdaterer SW jevnlig og laster inn nye katalognummer med F-beskrivelse.
Nye lok med mSD/mLD-dekodere kan heller ikke oppgraderes med DCC som de som selges som reservedel. Programmerer du dekoderen på en CS2 vil denne huske loket og de forskjellige innstillinger, således at loket vil melde seg til sentralen med alle sine F-knapper. - Bruker du et annetfabrikat av sentral for å programmere eller en annen CS2, vil loket melde seg med riktig adresse men "husker" ikke F-knappenes betydning. Det er derfor mulighet for at mSD/mLD-dekodere i samband med CS2 utveksler info utenom RailCom?

Edited by Kjell H. - 30 juni 2015 at 17:17
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2015 at 19:04
Nå er det vel også sånn at funksjonene som dekoderen innehar 'er jo der' Wink
Ved å trykke de enkelte funksjonstastene, vil en få aktivert de funksjonene som finnes (i alle fall de 16 første ..) selv om det ikke er noe piktogram ved tastene.
På MS2'n kan en jo legge til symboler på de enkelte tastene selv.

Men siden minnet er på (kun) 10 lok, kan det jo være lurt å lagre instillingene på et kort Smile
Bjørn Egil
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2015 at 19:29
Får man kjøpt lagringskort?
Back to Top
HJM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 juni 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2015 at 20:29
Her snakker vi kun lysfunksjon og skilpaddehastighet. Det er tross alt N-skala dette her.
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2015 at 19:03
Lagrings kort fås kjøpt hos en märklin forhandler

Min pusher: www.glm.no
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2015 at 22:45
Tenkte jeg skulle prøve et avlagt kreditkort, men har ikke kommet så langt ... Wink
Bjørn Egil
Back to Top
HJM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 juni 2015
Location: Norge
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HJM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2015 at 23:01
MS2 finner fint DCC lok. Faren min kjøpte nylig en NMJ Di3 nydesign og han har MS2 og MS2 fant den med en gang med alle funksjoner. Med det er HO.
Men det jeg lurte på var om den fant digitaliserte N-lok, ombygget.

Edited by HJM - 01 juli 2015 at 23:01
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2015 at 10:38
MS2 finner lok med RailCom - ellers vet det ikke hvilken adresse loket har.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2015 at 14:33
... og om det er støtte for Railcom er avhengig av hvilken dekoder som sitter i loket, ikke om det er H0- eller N-skala.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.