MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Minitrix Krokodille vs Arnold Krokodille
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Minitrix Krokodille vs Arnold Krokodille

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Minitrix Krokodille vs Arnold Krokodille
    Posted: 22 juni 2015 at 23:48
Når prisen kommer ut på det samme eller litt mindre med digitalisert Arnold Krokodille enn en ferdig digital fra Minitrix - for å si det på en annen måte Arnold vs Minitrix i kvalitet og pris? Jeg betaler fra 100-150€ for en analog Arnold Krokodille som må digitaiseres, noe som koster 68 euro å få gjort (dekoder inkludert i 68 euro)
En Mimitrix koster 266 Euro så...

Jeg er litt fan av Arnold og Fleischmann... Bør jeg satse på Arnold Krokodille?
Er ikke Arnold mye bedre kvalitet enn Minitrix, i alle fall et gammelt merke som har overlevd mye og som fortsatt lever?
Back to Top
erakt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 13 mars 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote erakt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2015 at 15:11
Har en gammel Arnold Krokodille og den går fint, har ikke kjørt de til Minitrix men Minitrix har mange fine modeller som går bra. Mitt inntrykk  er også att modeller som er lagd for digital kjører bedre enn de som er ombydg, men det finnes selvfølgelig også unntak. Gamle Arnold modeller opplever jeg ofte som litt enkle/grove og støyende når de kjører, men de er også veldig robuste. Eldre Minitrix lok har jeg hatt noe motorhavari med, men er allikevel noe jeg ikke er redd for å anskaffe.
T A Eråk
"Det er bedre å være nesten forsinket enn nesten i rute"
Back to Top
el18 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 08 oktober 2008
Location: Switzerland
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote el18 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2015 at 18:09
I forum spur-n-schweiz.ch er det flere som har problemer med Arnold Krokodil. For meg ser den fra Trix bedre ut men dette er bare min mening. Husk at du får problemer med Trix Krokodil når du skal kjøre den analog.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2015 at 03:42
Originally posted by el18 el18 wrote:

I forum spur-n-schweiz.ch er det flere som har problemer med Arnold Krokodil. For meg ser den fra Trix bedre ut men dette er bare min mening. Husk at du får problemer med Trix Krokodil når du skal kjøre den analog.

Jeg har mobile station2
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juni 2015 at 03:43
Jeg kjøpte en brun Krokodille nå i dag.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.