MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Faller car system og avstan mello bil og magnet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Faller car system og avstan mello bil og magnet

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Faller car system og avstan mello bil og magnet
    Posted: 19 juni 2015 at 09:06
Jeg skal ha faller car system på banen min (N-skala) og lurte på hvor stor avstand jeg kan ha mellom lastebil og elektromagnet før lastebilen ikke reagerer. Tenkte spesiellt på stoppmagnet. Jeg har en 12mm sponplate med en 3 mm hintonittplate over. Så totalt ca 16mm. Er det dødsdømt eller vil det virke?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juni 2015 at 10:38
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Jeg skal ha faller car system på banen min (N-skala) og lurte på hvor stor avstand jeg kan ha mellom lastebil og elektromagnet før lastebilen ikke reagerer. Tenkte spesiellt på stoppmagnet. Jeg har en 12mm sponplate med en 3 mm hintonittplate over. Så totalt ca 16mm. Er det dødsdømt eller vil det virke?
 
Stoppmagneten feller du inn i platene ovenfra så de flukter med toppen av veien. Hvor mye platetykkelse du har nedover da spiller ingen rolle.
 
 
Bruker du den omvendte stoppmagneten så monteres den fra undersiden og kommer med høydejustering.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juni 2015 at 21:38
Jeg har fått til å få noen steder 5mm tykkelse og andre steder bare 3mm. Den omvendte stoppmagneten - kan jeg få delenummerene eller navn? Jeg har frest hull og skal montere unnenifra. Jeg bruker ikke faller car system skinner. Jeg skal ha magnetisme gjennom fra undersiden.
Så, hvis noen har delenummeret.
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juni 2015 at 01:49
Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.