MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Gratulerer med dagen - og årene
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Gratulerer med dagen - og årene

 Post Reply Post Reply
Author
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gratulerer med dagen - og årene
    Posted: 04 juni 2015 at 22:57
Fire forummedlemmer som fyller år i dag. Alltid hyggelig med bursdager, men jeg blir litt betenkt når jeg ser alderen. Sigmund er (72), Lars Petter er (69), Tom L er (60) (Gratulerer med jubileet) og yngstemann Terje R bare 59. Et eller annet rusk i rekrutteringsmaskineriet ? ;-)
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2015 at 23:43
Hei!

Terje hadde blitt 59 i år.
Hvil i fred.
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2015 at 08:12
Terjes Rs bortgang har jeg ikke fått med med meg, ble beklageligvis en upassende kommentar. Profilen til avdøde medlemmer bør rettes av administrator. Slutter meg til ønsket om fred over Terje Reiss' minne


Edited by Terje Storjord - 05 juni 2015 at 08:13
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2015 at 08:43
Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:

Terjes Rs bortgang har jeg ikke fått med med meg, ble beklageligvis en upassende kommentar. Profilen til avdøde medlemmer bør rettes av administrator. Slutter meg til ønsket om fred over Terje Reiss' minne
Jeg kan selvsagt "rette profilen", men hva mener du konkret skal rettes eller slettes? Aner ikke hva som vil være korrekt i en sånn sak.

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2015 at 09:31
Det er vel ikke så godt å si "utenfra", dvs uten å kjenne mulighetene på administrativt nivå. Men å slette profilen helt vil ikke være bra, for da vil man vel miste info om forfatter av innlegg vedkommende har skrevet. Men en profil bør kunne settes passiv, eller rett og slett ha et valg: "død". 
Svein S
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2015 at 10:00
Det riktige ville være å slette profilen til avdøde medlemmer, de er jo faktisk ikke medlemmer lenger.

I forum jeg har administrert, f.eks fotogalleriet Coppermine og i Wordpress, kan man slette medlemmer men samtidig velge å beholde innleggene/postingene deres. Den muligheten har vi kanskje her også, bør i hvert fall ha, vi skal alle dø en gang.

Hvis det ikke går, bør alt av epostadresser, fødelsdager, private meldinger, personlige interesse og sånn fjernes pluss at det må framgå tydelig på profilen at medlemmet faktisk har gått bort.
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Therie View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 03 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Therie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2015 at 12:36

Rekruteringen til modellflyklubben jeg er medlem av har den samme tendensen, snittalderen er høy.

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.