MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Skratchbygging er gøy.Jeg bygger flyplass på banen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skratchbygging er gøy.Jeg bygger flyplass på banen

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skratchbygging er gøy.Jeg bygger flyplass på banen
    Posted: 04 juni 2015 at 22:34
Jeg bygger en småflyplass på banen og da er ikke utvalget stort. Nå skratchbygger jeg en Douglas DC3 i papp i skala 1:160. Det er overhode ikke vanskelig å se hvilken flymodell det er. Etter det skal jeg skratchbygge en hangar og kontrolltårn.
Men si meg en ting. Forklar meg grundig hvordan jeg kan legge opp et bilde ifra en webside. Da kan dere se.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2015 at 00:21
I redigeringsskjemaet: klikk på det lille ikonet med tre på, nr. 8 fra venstre øverst. Der kan du enten laste opp et nytt bilde fra din PC. Klikk da på "Bla gjennom". Eller hvis bildet allerede er publisert på Internett fra før og du har nettadressen til bildet, da er det et felt for det øverst til høyre som allerede har forhåndsutfylt "http://". Lim inn nettadressen der, men pass på at du ikke dobler "http://" (eller "https"). Det er lett å gjøre, så jeg synes skjemaet her burde endres til at feltet var helt tomt.
Svein S
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2015 at 00:34
Når du som i ditt tilfelle, Helge, allerede har lastet opp bildene på hjemmesiden din, er det enklest bare å skrive det slik rett i inlegget i stedet for å gå via menyen:



Du må bare høyreklikke på bildet på hjemmesiden din og kopiere bildeadressen. Så limer du den inn mellom img-tag'ene.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juni 2015 at 22:33
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 09:41
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 09:43
Originally posted by Helgejohan3 Helgejohan3 wrote:

Bare flyet er ferdig. Det er masse igjen på kontrolltårnet men jeg venter på deler fra butikk. Dette er bare sjelettet.
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juni 2015 at 20:10
Artig fly. :) Fint at du får til å vise bilder. Flystripa burde vel vært sparklet i skjøten hvis det da ikke er moduler som skal kunne demonteres. ;-)
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2015 at 00:00
Det er borret 60 hull langs flystripa som det skal være dioder i for at flyet skal se rullebanen om natten også. Det blir ca 60 på den andre siden også, og røde dioder i hver ende. Mulig jeg legger blå lys for taxing ut til stripa.

Edited by Helgejohan3 - 13 juni 2015 at 00:01
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2015 at 00:16

Nå er flytårnet ferdig bortsett fra at elektrisk lys ikke er lagt inn enda.


Edited by Helgejohan3 - 13 juni 2015 at 00:19
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.