MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Helge's bane
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Helge's bane

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mai 2015 at 08:15
Jeg tror ikke at det går men jeg skal se
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mai 2015 at 10:04
Det var genialt og det lot seg gjøre. Nå har jeg mellom 70-80 cm hvor togene kan passere.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mai 2015 at 15:01
Nå Har jeg fulgt rådet ditt, Heine Pedersen. Jeg fikk til over 22cm lenger. Nå kan jeg parkere to tog paralellt i en lenge av 80cm. Jeg skal legge opp bilder.
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mai 2015 at 15:45
Man kan bygge sin modelljernbane som man selv vil.
Allikevel er det noen ganger lurt å sette seg inn i hvordan og hvorfor forbildet er som det er.
Av og til er det også lurt å høre på råd fra noen som åpenbart har betydelig mer erfaring enn man selv har.

Rare greier det der, gitt.....
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 mai 2015 at 15:48
Har du sett sporet på siden min? Sporet ble for langt til at jeg fikk plass til hele sporet på bildet.
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 09:38
Nå har jeg fjernet masse gamle bilder og oppdatert websiden til mer sånn den er nå. Jeg endret sporplanen en del, for siste gang, og fikk tresporsbane unntatt på ca 20cm der det bare er to spor. Resten er tre spor. Mye nytt å se.
Back to Top
bkv1 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 19 desember 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 247
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bkv1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 19:09
Ville det ikke vært lurt å ha den lille stasjonen borte ved flyplassen? Fin flyplass, forresten
-Bjørn
Hilsen Bjørn

N-skala, Peco 55, Digikeijs DR5000, JMRI. Tysk diesel nyere tid
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juni 2015 at 23:53
Det kommer stasjon der også, men den er enda mindre enn de to andre. Jeg skal ha tre stasjoner. Det kommer dobbeltspor med skinner og dobbeltspor med Faller Car System utenfor stasjonen, men det blir en veldig liten stasjon som jeg fikk i dag fra så får jeg ikke plass utenfor flyplassen så blir den nedenfor flyplassen og nærme.

Edited by Helgejohan3 - 11 juni 2015 at 00:40
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2015 at 22:56
Er dette helt begynnerbane? Jeg har begrenset med plass.


Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.