MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lodding dekoder selektrix
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lodding dekoder selektrix

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lodding dekoder selektrix
    Posted: 28 april 2015 at 23:44
Smile
Jeg kjøpte et brukt Minitrix digitalt BR80 som ikke virket. Jeg kjøpte ny dekoder med samme serienummer (66830) og laget et koblingssjema i Paint i Windows basert på hvordan det var koblet i loket. Det var + og - med rød og sort til strømopptak og to ledninger til motoren og det var alt. Men jeg har ikke lys i loket, dvs jeg har hvite prikker i stedet for lamper. Nå går det loddepukter på dekoderen og jeg lurte på om de to siste loddepunktene (som ikke er i bruk på mitt lok) er til lys.

Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 april 2015 at 23:50
Jeg vil bare legge til at loket mit er fabrikkdigitalt, ikke ombygget fra analogt. Hvis noen vet hvordal jeg legger ut bilder så kan jeg legge ut koblingssjemaet for denne dekoderen. Men tilbaket til det jeg lurte på. Det er 6 loddepukter og jeg bruker bare 4 loddepunkter. Derimot er det ikke elektrisk lys i min, bare hvite prikker. Er de to siste loddepunktene for lys?
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 april 2015 at 15:19
Hei Helge

Søkte på nett og fant dette koblingsskjemaet for dekoderen: http://www.mttm.de/Seiten/66830.htm
Dvs at de to ledige pinnene er til lys foran og bak, som skifter med kjøreretningen. Den ene av de to pinnene til strømopptaket brukes til felles jord med lysene. Enjoy!


Edited by Terje Storjord - 29 april 2015 at 15:20
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2015 at 15:28
Jeg vet ikke hvor mye jeg skal få takket deg. Er ikke alle dekodere fra fabrikk satt til adresse 03? Nå kan jeg kjøpe et brukt billig Fleischmann eller Arnold stort damplok og lodde det. Jeg kan få en stor og fin Arnold damper for 80 euro. Jeg bor i Nederland jeg, skjønner du. Vi har litt andre priser der.
Back to Top
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2015 at 15:47
Værsågod! Alle dekodere fra fabrikk har 03. Lykke til!
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2015 at 17:19
Ja, dette var rene vennetjenesten det at du søkte uselvisk for meg. Slikt er det sjelden jeg opplever. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.