MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Større utvalg på bruktmarked mer syd
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Større utvalg på bruktmarked mer syd

 Post Reply Post Reply
Author
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Større utvalg på bruktmarked mer syd
    Posted: 26 april 2015 at 21:59
Jeg vil anbefale å gå mye på e-bay.de i tyskland for dere som må handle fra Norge. Personlig ser jeg på Nederlandske Marktplaats (nederlands svar på finn.no) at utvalget her i midteuropa er noe helt annet der jeg bor nå enn da jeg jeg bodde i Norge. Jeg betalte 18 euro for 11 fine brukte småvogner noen dager siden. (jeg traff ei dame og emigrerte til Nederland) Jeg gav 80 Euro for et Minitrix digitalt BR80. Her i Nederland kan jeg se at det er side på side på internett med N-skala i mye større utvalg enn i Norge. Hvorfor er det slik? 
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2015 at 22:05
Jeg vil legge til en ting. Det er jo noe som heter Google translate og de fleste forstår engelsk i nederland så jeg gir en link til en fin side der de har MASSE N-skala. Det tilsvarer Finn.no. Gå på denne siden og søk i søkefeltet feks Roco n feks, så finner du fint fram. Her finner du MASSE N-skala billig på bruktmarked: www.marktplaats.nl 
PS: I nederland bør man prute på prisene. Det er vanlig kultur her. Da kan du spare mer.
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2015 at 12:25
Nja, jeg vil i grunn ikke påstå at det er noe prutekultur i Nederland, langt ifra. Men når det gjelder brukt finnes det ofte litt forhandlingsrom, akkurat som i Norge. Jeg har ikke merket noe nevneverdig forskjell når jeg emigrerte andre veien. I Norge er markedet for modelltog marginalt og det er nok derfor n-skala nesten ikke finnes her. 
Siden du er i Nederland så kjenner du vel til bruktmessene i Houten? Der er det mange godbiter å få kjøpt til gode priser og det kan gjerne prutes litt. 
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2015 at 17:30
Nei, ikke prutekultur, men at man bør ikke gi ved dørene slik mange gjør i Norge. Kom med et passende bud selv om det står fastpris. For oss med N-skala: prøv www.marktplaats.nl Der er det MASSE N-skala og billigere enn e-bay.de. Det er en grunn til at det fortsatt lønner seg også å produsere N-skala
Back to Top
Helgejohan3 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 november 2014
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 783
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Helgejohan3 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mai 2015 at 17:37
Nei ikke prutekultur. Men folk er mer gjerrige der og er ikke villige til å betale så mye og det vet også de som selger. Derfor legger de ut høyere enn det de forventer å få. Hvis det feks står 100 euro så prøv med 80 euro for å ta et eksempel. 
Denne nederlandske siden bør dere gå på. Dere ser jo bilder og oversettelse gjør dere i google translate. Og folk forstår engelsk også så skriv på engelsk. Her kan man få mange godbiter, men det er ikke en togside det er en "finn.no" i Nederland, men søk feks N Roco, N Fleischmann etc så finner man det med en gang. Her er siden igjen: www.marktplaats.nl
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.