MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hakkende kjøring og ustabilitet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hakkende kjøring og ustabilitet

 Post Reply Post Reply
Author
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hakkende kjøring og ustabilitet
    Posted: 16 april 2015 at 09:09
Hei,

Jeg holder på å sette opp et nytt anlegg med C-skinner. Jeg testet de delene av anlegget som er koblet til i helgen, men opplever at lokene tilstadighet stopper. Dette skjer ikke ved høy hastighet, men ved lav hastighet. Sporene har strømtilførsel ca hver meter. Lokene jeg har testet med er også helt ny så det burde ikke være noe driftsproblematikk med de.

Har noen av dere en idé til hvordan jeg kan løse dette problemet? Overser jeg noe helt logisk?

På forhånd takk :)


Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2015 at 09:14
Det høres veldig ut som møkkete skinner. Særlig hvis det gjelder flere lok. Prøv å dra over skinnene med en klut med rødsprit e.l.
Back to Top
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2015 at 09:20
Takk for innspill.
Mulig du har rett i det. Jeg kjørte over et par ganger med Lux vognene (støvsuging, midtleder sliping og skinnebørste), men det må kanskje sterkere "lut" til for å løse opp evt skit.
Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2015 at 12:37
Hvis det kan være limrester  f.eks, er det best å bruke en trekloss e.l. å skrape med. Eller skinnepussekloss.
Back to Top
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 april 2015 at 15:14
Prøver en runde med litt Rubber Alcohol og skinnepussekloss i kveld så håper jeg det løser problemene :)

Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 april 2015 at 12:45
Det gjorde susen det. Pussing og vasking av skinner, vasking av hjul og slepesko medførte problemfri kjøring. Tusen takk for tipset :)
Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.