MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Eikehjul til Lima
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Eikehjul til Lima

 Post Reply Post Reply
Author
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Eikehjul til Lima
    Posted: 18 mars 2015 at 17:29
Prøver å finne eikehjul i DC som passer til Lima B3 vogner. Har målt aksel til 24.6 mm og hjuldiameter til 10.2 mm.
Har sett på Liliput 939304.
Amerikanerne bruker tommer og det er ikke min sterke side.

Har noen tips om hvor jeg kan få tak i slike hjul.

Har søkt på eikehjul, spoked wheels og speichenradsatz på nettet, men har ikke funnet noen som leverer til Norge til en overkommelig porto.
Luck feinmechanik får jeg ikke kontakt med, de har vel avviklet.
MVH

VA
Back to Top
H. Lindholm View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 17 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1096
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote H. Lindholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mars 2015 at 17:58
Er det noen B3-vogner som noen gang har hatt eikehjul?
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mars 2015 at 18:12
Om B3 har hatt vet jeg ikke, men har benyttet B3 i ombygningssett fra Scandinavian Miniatures til 1950 talls vogner som AB10, B9, B2 osv. Disse hadde eikehjul i begynnelsen. Noen hele tiden.



MVH

VA
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mars 2015 at 23:24

Originally posted by VA VA wrote:

Om B3 har hatt vet jeg ikke, men har benyttet B3 i ombygningssett fra Scandinavian Miniatures til 1950 talls vogner som AB10, B9, B2 osv. Disse hadde eikehjul i begynnelsen. Noen hele tiden.

De vognene hadde også en helt annen type boggier, såkalte "fagverksboggier". B3 hadde Minden-Deutz-boggier.

Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 mars 2015 at 23:39
I mangel på fagverksboggier så må jeg foreløpig beholde de originale boggiene til Lima. Vet ikke om noen som har slike fagverksboggier for salg. SM mener jeg hadde dette en gang, men ikke nå.
Fikk forøvrig svar fra Luck i dag, de er fremdeles aktive ser det ut som.
Skal prøve deres eikehjul.


Edited by VA - 19 mars 2015 at 03:09
MVH

VA
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.