MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - En klubb på skinner / The Railway Club
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

En klubb på skinner / The Railway Club

 Post Reply Post Reply
Author
GeirM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 oktober 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: En klubb på skinner / The Railway Club
    Posted: 09 mars 2015 at 09:57
Vi er stolte av å presentere "En klubb på skinner / The Railway Club" - en dokumentar om modelljernbanehobby - som dekker et FREMO-treff på Ask, sist oktober. Dette er et Non-profit og Low-cost prosjekt, takket være alle medvirkende og produksjonsteamet.

Concept / Executive Producer: Geir Melgårdsbakken
Associate Producer: Raymond Willy Pedersen
Directed by and director of photography: Geir Melgårdsbakken

Story Consultants:
Steinar Snøtun – Skaarerbanens venner
Halvor Sannæs – Arendal MJ-klubb
Svein Sando – www.sando.co
Aage Christiansen

Vimeo
YouTube
Med vennlig hilsen
Geir Melgårdsbakken, CCO Tøff-tøff MEDIA
Redaktør MJ-bladet, Modelljernbaneforeningen i Norge
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2015 at 12:29
Kjempebra film!

Kanskje ikke helt kringkastingskvalitet, men må jo fungere glimrende for å selge inn konseptet til en TV-stasjon.

Tillater meg en smule kritikk:
De første 6 minuttene fungerer etter min mening ikke særlig bra.
"Arbeidsmaurene" i hurtigfilm er ikke så spennende at det forsvarer plassen.

Det er i det lille "bildet i bildet" det interessante foregår. Den generelle introdukssjonen av MJ-hobbyen var veldig god, men det ble vanskelig å henge med grunnet det lille bildet. "Arbeidsmaurene" blir visuell støy.

Og det ble nesten absurd da det var montering av FREMO-anlegg både på bildet i bildet og det store bildet.

Etter min mening burde introduksjonen og monteringssekvensen byttet plass, slik at arbeidsmaurene ble plassert i den innmonterte billedruta.
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2015 at 22:40
Jeg tror at vi som har vært med på å sette opp og ta ned et FREMO anlegg setter pris på hvordan denne filmen er redigert. Takk til Geir og Raymond for entusiasme og profesjonalitet. Denne filmen bør spres via FB og andre kanaler. Jeg har allerede fått gode tilbakemeldinger fra FB venner uten MJ tilknytning.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2015 at 07:38
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

Jeg tror at vi som har vært med på å sette opp og ta ned et FREMO anlegg setter pris på hvordan denne filmen er redigert. Takk til Geir og Raymond for entusiasme og profesjonalitet. Denne filmen bør spres via FB og andre kanaler. Jeg har allerede fått gode tilbakemeldinger fra FB venner uten MJ tilknytning.
Jeg er helt enig med Morten her, og stortrivdes med å se filmen.
En stor takk til filmskaperne for godt utført arbeid!Clap
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2015 at 09:31
Jeg likte også filmen godt og klarte ikke å la være å se den ferdig selv om det var midt i arbeidstida da andre ting burde gått foran, men det kan hende at opprigging og nedriggingsklippene gir mer mening for oss som har vært med på slikt, enn utenforstående. Så da spørs det hvem som er målgruppen for videoen, og det er vel ikke dem som er med i menigheten allerede?
Svein S
Back to Top
SveinF View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 15 november 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 126
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote SveinF Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2015 at 10:08
Clap
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2015 at 12:57
Med unntak av at jeg har ei uferdig FREMO modulkasse liggende har jeg ingen erfaring derfra, men likte filmen så godt at den måtte spilles to ganger. Ikke minst likte jeg at man fikk se at man i dag har mulighet til å kjøre norsk MJ. Filmen fikk jo fint opplyst om både FREMO og denne flotte hobbyen, tror vel målgruppen må være de som har litt interesse for MJ og jernbane liggende latent i sitt indre, men ikke har tatt skrittet fullt ut.
Back to Top
GeirM View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 19 oktober 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2015 at 12:48
Hei,

Aller først - tusen takk for alle tilbakemeldingene vi har fått - vi setter virkelig pris på det - og spesielt takk til Morten som setter fingeren på noe av det vi har hatt i tankene, og ikke minst Svein som bidrar til at dette blir så bra som det har blitt :o)

Så til sakji; vi har aldri hatt i tankene at resultatet av dette prosjektet skulle kunne TV-kringkastes (med de krav til kvalitet det medfører - og ditto kostnader) - vi ønsket kun å ta hensyn til de tekniske fasiliteter vi hadde tilgjengelig - og gjøre det beste ut av det.

Vårt mål med dokumentaren er tre-delt:

1) Skape en grei dokumentar med tanke på innføring i modelljernbane som hobby
2) Presentere FREMO som en gren, for om mulig skape en rekruteringskanal
3) Lage dokumentaren så god som mulig teknisk, ut fra rådende forutsetninger og tilgjengelig materiell

Personlig synes jeg vi har klart alt. Jeg baserer dette på konkrete tilbakemeldinger fra både innsidere og nysgjerrige. Og jeg må innrømme at når jeg hører at enkelte som har sett dette uttale at de syntes det så morsomt ut at de kunne tenke seg å se nærmere på dette - ja da varmer det hjertet mitt - og jeg vet da at vi har lykkes.

Dette må ikke sees på som kritikk til Håvard med første svar i denne tråden, mer som en informasjon. Det er klart man alltid kan gjøre ting bedre - og vi lærer vi og, vi er allerede i gang med en oppfølger og har begynt å tenke på hvordan den skal produseres. Derfor er tilbakemeldinger gull verd for oss - enten de kommer her inne, på Facebook - eller til oss personlig.


Edited by GeirM - 12 mars 2015 at 14:03
Med vennlig hilsen
Geir Melgårdsbakken, CCO Tøff-tøff MEDIA
Redaktør MJ-bladet, Modelljernbaneforeningen i Norge
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,250 seconds.