MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tilgang til medlemssider MJF
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tilgang til medlemssider MJF

 Post Reply Post Reply
Author
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (2) Thanks(2)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tilgang til medlemssider MJF
    Posted: 03 mars 2015 at 09:42
Jeg la merke til i dag at jeg ikke lenger er listet som MJF-medlem her på dette forumet, og har dermed ikke lenger tilgang til medlemsdelen av forumet. Hvor lenge det har vært slik vet jeg ikke, kanskje en uke eller to...

Hvorfor jeg ikke lenger er listet som MJF-medlem vet jeg heller ikke, jeg har ikke aktivt meldt meg ut og innbetalingsblanketten for kontingenten for 2015 kom først i postkassen i går, sammen med et sterkt forsinket MJ-bladet 2/2014.

Men, det er forsåvidt greit, jeg ser liten grunn til å betale kontingenten for 2015. MJF har fint lite utover MJ-bladet å tilby sine medlemmer, og det har vært heller tynt med slike blader de siste årene. 
Full kontingent i 2013 ga 3 av de lovede 4 blader,
full kontingent i 2014 ga 2 av de lovede 4 blader.
MJF øker kontingenten i 2015 med 50 kroner, det kan umulig skyldes at det er så dyrt å gi ut medlemsbladet siden man kun har kommet ut med 5 av 8 blader de to siste årene? Hva er det ellers av aktivitet som betinger en kontingentøkning?

Jeg ser MJF fortsatt har som målsetting om å komme med 4 medlemsblader pr. år, men med bare 10 måneder til rådighet igjen  av året skal det holde hardt.

Så, siden jeg allerede er regnet som ikke-medlem, behøver jeg da tydeligvis ikke ta noe aktivt grep for utmelding.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2015 at 17:26
Har alltid lurt på hva disse sidene gjemmer. Vært medlem en stund, men aldri hatt tilgang til disse sidene
 
Terje
Terje
Back to Top
Toftebanen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 30 august 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toftebanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2015 at 20:02
Hei Bjørn

Du legger ut alt for mye artig stoff om MJ til at du kan slutte som medlem. I så fall må MJF sørge for at også "ikke medlemmer" også får lagt ut bilder på forumet slik at vi noviser kan følge arbeidet du gjør!!!

Har selv tenkt å melde meg inn i NMJ, men avventer til de får ting på stell. Har inntrykk av at det er noe på gang ??

MVH Toftebanen
Jarle
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 mars 2015 at 22:51
Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:

Jeg la merke til i dag at jeg ikke lenger er listet som MJF-medlem her på dette forumet, og har dermed ikke lenger tilgang til medlemsdelen av forumet. Hvor lenge det har vært slik vet jeg ikke, kanskje en uke eller to...

Hvorfor jeg ikke lenger er listet som MJF-medlem vet jeg heller ikke, jeg har ikke aktivt meldt meg ut og innbetalingsblanketten for kontingenten for 2015 kom først i postkassen i går, sammen med et sterkt forsinket MJ-bladet 2/2014.
Da jeg leste dette tidligere i dag var jeg skråsikker på hvorfor jeg hadde fjerna deg fra "MJF-gruppa", men når jeg nå logger meg inn på Mamut og sjekker deg i registeret så har jeg da enten tatt skammelig feil eller så har det skjedd et lite under her i løpet av kort tid..
Grunnen til at jeg opprinnelig fjerna deg var iallefall at jeg trodde du ikke hadde betalt for hverken 2013 eller 14, men det må jeg da ha blingsa på for nå står det iallefall at du har gjort det. Du er nå tilbake i det gode selskap og jeg beklager selvsagt at du ble utestengt. Embarrassed

Jeg har nemlig forsøkt å rydde i medlemsregisteret og samtidig ta en sjekk mot forumet på hvem som faktisk er medlemmer. En noe tungvint jobb, men skal det være noe vits i å ha denne gruppa bør det jo være korrekt. Om dette kan bety at jeg har gjort flere feil så gi meg gjerne et hint om det.
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TorsteinS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2015 at 01:03
Originally posted by Bjørn R Larsen Bjørn R Larsen wrote:

Men, det er forsåvidt greit, jeg ser liten grunn til å betale kontingenten for 2015. MJF har fint lite utover MJ-bladet å tilby sine medlemmer, og det har vært heller tynt med slike blader de siste årene. 
Full kontingent i 2013 ga 3 av de lovede 4 blader,
full kontingent i 2014 ga 2 av de lovede 4 blader.
MJF øker kontingenten i 2015 med 50 kroner, det kan umulig skyldes at det er så dyrt å gi ut medlemsbladet siden man kun har kommet ut med 5 av 8 blader de to siste årene? Hva er det ellers av aktivitet som betinger en kontingentøkning?
Attpåtil er betalingsfristen for årets kontingent satt til 8. mars, bare 6 dager etter at jeg mottok giroen sammen med MJ-bladet. For min egen del har jeg ikke tenkt å respektere denne fristen. Når MJF ligger så langt etter med MJ-bladet, er det bare rimelig at vi medlemmer også ligger langt etter med innbetaling av kontingenten.

Antagelig kommer jeg til å vente til jeg har mottatt nr. 1/2015. Om det drøyer for lenge, slik at vi neppe kan forvente 4 nr. i år heller, tror jeg heller jeg kutter ut å fornye medlemsskapet, og kjøper MJ-bladet i løssalg etterhvert som det kommer ut. Det hadde lønt seg de to foregående årene.

Egentlig burde ikke MJF krevd kontingent for 2015 av de som var medlem i 2013 og 2014 før MJ-bladet nr. 3 2015 blir sendt ut.

Også jeg stiller meg undrende til økningen av kontingenten.
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2015 at 07:16
Originally posted by midnight midnight wrote:

Da jeg leste dette tidligere i dag var jeg skråsikker på hvorfor jeg hadde fjerna deg fra "MJF-gruppa", men når jeg nå logger meg inn på Mamut og sjekker deg i registeret så har jeg da enten tatt skammelig feil eller så har det skjedd et lite under her i løpet av kort tid..
Grunnen til at jeg opprinnelig fjerna deg var iallefall at jeg trodde du ikke hadde betalt for hverken 2013 eller 14, men det må jeg da ha blingsa på for nå står det iallefall at du har gjort det. Du er nå tilbake i det gode selskap og jeg beklager selvsagt at du ble utestengt. Embarrassed

Godt du bare så feil og at det ikke var feil i registeret, ihvertfall.
Jeg pleier å ha orden på mine innbetalinger:

04.05.2001  MJF-kontingent  260,00
24.04.2002  MJF-kontingent  300,00
17.03.2003  MJF-kontingent  300,00
30.04.2004  MJF-kontingent  300,00
30.04.2005  MJF-kontingent  300,00
27.04.2006  MJF-kontingent  300,00
03.04.2007  MJF-kontingent  300,00
08.04.2008  MJF-kontingent  350,00
20.02.2009  MJF-kontingent  350,00
11.01.2010  MJF kontingent  350,00
26.01.2011  MJF-kontingent  370,00
13.01.2012  MJF-kontingent  380,00
16.01.2013  MJF-kontingent  400,00
03.02.2014  MJF-kontingent  400,00

Det er forresten litt interessant å se på kontingentens størrelse gjennom årene. Den holdt seg uforandret gjennom store deler av 2000-tallet, men synes (med 2015-økningen til 450,-) å øke jevnt og trutt nå.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2015 at 17:18
Angående MJ-bladet 2015:
Ny redaksjon er stablet på beina nå i vinter, og arbeider hardt for å få bladet på fote. Vi skal holde utgivelsesplanen i år, med fire nummer, og satser på en klar formkurvestigning for både innhold og kvalitet utover året. 

Vi har fått ganske mye stoff fra iherdige medlemmer, og det er veldig bra! Bladet har tross alt en kjerne bygget på artikler fra medlemmene selv. Vi trenger mer og vi trenger spennede artikler om interessante ting. Jeg vet at flere sitter og ruger på svært mye bra, og dere skal ikke føle dere for trygge på at redaksjonen ikke vil begynne å snuse litt på det dere viser fram her og ellers. 

MJ-bladet skal nemlig igjen bli en fast kvartalsvis bidragsyter til MJ-hyggen i tusen MJ-hjem, og da må DU som sitter og ruger på tingene dine faktisk bidra – for ellers får vi jo ikke til noe.

MITT bidrag er at jeg – mot bedre vitende … Pinch … involverte meg i redaksjonen igjen, da det truet med å bryte helt sammen i fjor. Jeg er vel fortsatt litt smålei etter en årrekke som bidragsyter og redaksjonsmedlem, for det krever litt og tar mye tid – og jeg har ikke tid til dette, men det er gøy å gi ut blad, så – her sitter jeg og jobber for at bladet skal komme ut igjen, sammen med de andre i redaksjonen. 
 
Nr 1 2015 er under produksjon, dvs at vi sitter og lager layout på det nå. Vi jobber for å få bladet i trykken midt i mars, slik at de fleste får det i kassa rett før eller i påsken, om ikke noe skjer utenfor redaksjonens kontroll.

Jeg har full forståelse for at folk er misfornøyde med situasjonen de foregående år. De som har lest mine kommentarer om dette tidligere, f.eks i fjor sommer, vil se at jeg meget tydelig har meldt mitt! 

Men: Det nytter jo ikke bare å klage, man kan bidra, også. Faktisk er det den eneste måten det kan bli et bra blad på. 

Er du ikke enig, Bjørn?
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 mars 2015 at 17:42
Originally posted by Henning L Henning L wrote:

MJ-bladet skal nemlig igjen bli en fast kvartalsvis bidragsyter til MJ-hyggen i tusen MJ-hjem, og da må DU som sitter og ruger på tingene dine faktisk bidra – for ellers får vi jo ikke til noe.

Høres fint ut det, men jeg er skeptisk når bladet som nå kom i posten 2. mars ble lovet i januar, så februar, så...

Quote Jeg har full forståelse for at folk er misfornøyde med situasjonen de foregående år. De som har lest mine kommentarer om dette tidligere, f.eks i fjor sommer, vil se at jeg meget tydelig har meldt mitt! 

Men: Det nytter jo ikke bare å klage, man kan bidra, også. Faktisk er det den eneste måten det kan bli et bra blad på. 

Er du ikke enig, Bjørn?
Jovisst er jeg enig. Er man medlem, bør man bidra - hvilket jeg også har gjort flere ganger.

Så får jeg gå i tenkeboksen igjen, som jeg gjorde i fjor, om jeg skal gi MJF nok en sjanse.Confused
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
DagfinRognstad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 130
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DagfinRognstad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2015 at 18:02
Jeg har vært i den samme tenkeboksen som deg, Bjørn Runar. Jeg har vært medlem i MJF siden tidlig 80-tall og syns det er utrolig synd at foreningen har blitt som den har blitt. Imidlertid, hvis mitt bidrag på 450 kroner kan hjelpe, så har jeg i dag betalt kontingent for 2015. Så får tiden vise om det blir siste gang... Mao - MJF gis EN sjanse til!
Dagfinn Rognstad
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2015 at 21:40
Originally posted by DagfinRognstad DagfinRognstad wrote:

Jeg har vært i den samme tenkeboksen som deg, Bjørn Runar. Jeg har vært medlem i MJF siden tidlig 80-tall og syns det er utrolig synd at foreningen har blitt som den har blitt. Imidlertid, hvis mitt bidrag på 450 kroner kan hjelpe, så har jeg i dag betalt kontingent for 2015. Så får tiden vise om det blir siste gang... Mao - MJF gis EN sjanse til!
Ditto.
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
EFP&CO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 22 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EFP&CO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mai 2017 at 23:19
Hei!
Eg er medlem og betaler min kontingent med glede. MJ-Bladet er av høy kvalitet. Håper fleire ser hva MJF har betydd for MJ hobbyen. At forumet nå har kommet litt i skyggen av dei mange Facebook gruppene er litt synd, da MJF forumet er som eit oppslagsverk, og finner eg ikkje svar, er det bare å spørre. Takk for jobben dere gjør for å holde forumet i gang, og for MJ Bladet!
Gospeltrain
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2017 at 10:22
Originally posted by EFP&CO EFP&CO wrote:

Hei!
Eg er medlem og betaler min kontingent med glede. MJ-Bladet er av høy kvalitet. Håper fleire ser hva MJF har betydd for MJ hobbyen. At forumet nå har kommet litt i skyggen av dei mange Facebook gruppene er litt synd, da MJF forumet er som eit oppslagsverk, og finner eg ikkje svar, er det bare å spørre. Takk for jobben dere gjør for å holde forumet i gang, og for MJ Bladet!

Da er du oppgradert til MJF medlem også her på forumet. Fint du sier fra.
 

Modellhilsen

Claes
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.