MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Robel 54 og Marklin Mobilestation 2
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Robel 54 og Marklin Mobilestation 2

 Post Reply Post Reply
Author
Inge View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Inge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Robel 54 og Marklin Mobilestation 2
    Posted: 02 mars 2015 at 17:57
Hei
Trenger litt hjelp.

Har kjøpt meg en Robel 54 fra Viessmann. Den fungerer nesten greit med min Marlin Mobilestation 2.

Jeg har et problem med at jeg ikke får slått på lys i førerhuset og slått på varsellampen på taket. Det skal være F7 og F8 iht bruksanvisningen. Lyd, lys etc fungerer greit.

Er det noen triks jeg ikke har fått med meg, eller har jeg misforstått bruksanvisningen?

På forhånd takk.

/Inge
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2015 at 21:50
Muligens et dumt spørsmål, men skitt au!

Har du sjekket om funksjonene er plassert på noen av de andre (ledige) knappene.
Du har jo 16 mulige til sammen .... Smile
Bjørn Egil
Back to Top
Inge View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Inge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2015 at 22:12
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:

Muligens et dumt spørsmål, men skitt au!

Har du sjekket om funksjonene er plassert på noen av de andre (ledige) knappene.
Du har jo 16 mulige til sammen .... Smile


Hei
Takk for raskt svar.
Nei ikke mer en de 4+4 fire knappene som er på selve konsollet. Ikke utenkelig at jeg har glippet noe her. Jeg får lese litt i manualen til MS2. Jeg skal teste litt.

/Inge
Back to Top
HelgeBe View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 131
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HelgeBe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2015 at 22:27
Hei

De 4+4 knappene gir direkte tilgang til funksjonene F0-F7. For å få tilgang til F8-F15 må du holde nede "shift" knappen.

Helge B.
Back to Top
Inge View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Inge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2015 at 22:58
Hei
Har prøvd alle knappene også med Shift.

Når jeg finner Robelen så ser MS2 slik ut:


Savner noen funksjoner og får ikke helt MS2s funksjonstaster til å matche beskrivelsen manualen som følger med.


/Inge
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.