MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Montere drivaksel i Brimalm 31b?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Montere drivaksel i Brimalm 31b?

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Montere drivaksel i Brimalm 31b?
    Posted: 23 februar 2015 at 12:03
Da har jeg fått tilbakemelding fra Christer og har fått bestilt en ny kardang, så nå ser det ut til å ordne segSmile.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2015 at 08:28
Thanks, Richard, I'll try that if I don't get a reply on my last e-mail within a couple of days.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
richardvoorhaven View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 21 oktober 2011
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 99
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote richardvoorhaven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2015 at 08:21
try: order @ brimalm.com

I have had email contact with Christer recently. 
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2015 at 14:50
Det høres nok mer riktig ut ja, husker jeg har vært i kontakt med Christer tidligere. Den kom hvertfall ikke i retur, så da virker det lovendeSmile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2015 at 14:30
Du kan prøve: christer alfakrøll brimalm.com
Jeg er ikke helt sikker på denne adressen men det er den jeg har hatt kontakt med dem på til nå - seinest i fjor på denne tid.

Christer Brimalm er vel den person som står for salg.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2015 at 13:15
Har ikke hørt et pip fra Brimalm, og det har nå gått to uker siden jeg sendte forespørselen via kontaktskjemaet på websidene deres. Prøvde å sende en vanlig e-post til post@brimalm.se akkurat nå men den kom bare i retur, noen som vet hvilken mailadresse de har?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2015 at 12:51
OK, takk for svar, skal se hva jeg får til. Har også sendt forespørsel til Brimalm angående ny drivaksel, kanskje like greit å bytte den først som sist.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2015 at 12:09
Det er mange måter å gjøre dette på!
Du kan enten brekke løs en av drivknutene og sette inn den teleskopiske akselen før du presser på plass drivkuten igjen.
Du kan også prøve å bøye lok -tender-forbindelsen slik at teleskopakslingen "glipper ut" og prøve med 2 pinsetter/spisstenger å sette drivakslingen sammen igjen.

Brimalm har nye drivakslinger til sine lok nå. Det anbefales å bytte til ny type. De har mindre "glepp" og kast. De er også lette å demontere.
Det er min erfaring.

Edited by Kjell H. - 08 februar 2015 at 12:59
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2015 at 09:08
Jeg har en Brimalm 31b som har ligget i esken helt siden jeg kjøpte den for mange år siden, da jeg ikke har fått kjøpt dekoder til den ennå. I dag pakket jeg den ut for å testkjøre litt analogt, og oppdaget at drivakselen hadde hoppet av inni hytta. Noen som kan gi meg tips om hvordan få denne på plass igjen, helst uten å måtte demontere hele loket?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.