MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Godt nytt MJ år
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Godt nytt MJ år

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Godt nytt MJ år
    Posted: 31 desember 2014 at 13:48
MJ hobbyen i Norge er i positiv utvikling.  Lokale ildsjeler og fantastiske modellbyggere bidrar til inspirasjon og nytenkning gjennom klubber og på nettet, andre bruker sin energi og forretningstalent til å uyvikle nye produkter med norske forbilder.  Ikke bare har NMJ levert nye spennende lok og vogner i år, men takket være ny produksjosteknologi og innovasjon har mindre produsenter som Steinar&Steinar, Skaladesign, og Skipsmodeller gitt oss spennende og "rimelige" byggesett og ferdigmodeller.  Siste skudd på denne stammen er SMB Service der mesterbyggeren Tor-Jørgen Moskaug (aktiv på Norsk MJ forum) har tatt frem to små lettbygde laseskårne byggesett, blant annet denne utedassen.

 
Takk til alle som bidrar med produkter og inspirerende innlegg på nettet og i blader, takk til styret i MJF og takk til mine "pushere" av MJ utstyr i Vestfold (internetthandelen er kommet for å bli).

Jeg ønsker alle MJ entusiaster et fredelig og givende nytt år.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2014 at 14:53
Artig byggesett, men utedoene jeg husker fra min barndom var ikke utstyrt med slik sittering som på modellen. Virker litt vondt å sitte på den. Dropp den. Og lokket var et enkelt lokk med håndtak man bare flyttet vekk, ikke hengslet. Men dette skal kanskje forestille en modernisert variant fra en tid der man hadde råd til å påkoste seg et kjøpt lokk og sittering egentlig beregnet for vannklossett.

For øvrig ønsker jeg også Godt Nyttår til alle MJ-ere.
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 desember 2014 at 17:05
Svein, i dagens Norge flotter vi oss selv på utedassen, må du da forstå! Wink

Godt nytt år, folkens!
Måtte dere alle kunne finne lykken i det å bygge mye fint, og ikke bare shoppe ferdigmodeller i året som kommer. Selv har jeg et utall prosjekter på gang, og ingen i nærheten av ferdigstillelse … 

Embarrassed
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2015 at 02:50
Et riktig Godt Nytt  År til dere alle! Smile

For øvrig kan utedassen utføres med et utall varianter av dolokk; fra lokk over et hull, ovenpåliggende eller tilpasset nedfelt til viste 'moderne' ring med lokk. Alt avhengig av epoke Wink
Bjørn Egil
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2015 at 14:30
Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:


For øvrig kan utedassen utføres med et utall varianter av dolokk; fra lokk over et hull, ovenpåliggende eller tilpasset nedfelt til viste 'moderne' ring med lokk. Alt avhengig av epoke Wink

FLott! Da er det jo noe for enhver erfaring eller ønske.
Back to Top
Bhal View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Status: Offline
Points: 189
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bhal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 januar 2015 at 17:45
Originally posted by ses ses wrote:

Originally posted by b e pedersen b e pedersen wrote:


For øvrig kan utedassen utføres med et utall varianter av dolokk; fra lokk over et hull, ovenpåliggende eller tilpasset nedfelt til viste 'moderne' ring med lokk. Alt avhengig av epoke Wink

FLott! Da er det jo noe for enhver erfaring eller ønske.


Som innehaver av utedass med "moderne" ring/lokk vil jeg dog presisere en viktig ting.
Ringen og lokket må være utført i tre!!
De moderne plastvariantene er ikke akseptable

mvh
Bjørn
i godseiermodus
og med ønske om et godt nytt år til dere alle, både ute og inne.


Edited by Bhal - 01 januar 2015 at 17:54
mvh
Bjørn
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.