MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Lakkering av vogner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Lakkering av vogner

 Post Reply Post Reply
Author
jogero View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 juni 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jogero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lakkering av vogner
    Posted: 10 desember 2014 at 16:29
Jeg skal lakkere en personvogn fra Fleischmann i den grønne farven fra epoke IV, RAL 6020 og tak RAL 7022, med sprayboks. Men det er ikke så lett å få tak i rett farve. Er det noen som har gode råd hvor lakk kan kjøpes, hvilken type, hvilken klarlakk som er bra, altså alt rundt et sånt prosjekt.
Back to Top
Basic71 View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 12 juni 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 103
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Basic71 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 desember 2014 at 17:02
http://www.jsc.no/images/Marketing/Maling%20Brosjyrer/Power%20Coat%20spraybrosjyre20112.pdf.pdf

Her kan de lage farger på foresåpørsel. Hvordan det fungerer på plasten må du spørre før kjøp
Jeg har også brukt billakk på plast modell

Rune
Back to Top
jogero View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 juni 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jogero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 desember 2014 at 13:16
Takk for det. Jeg noterer meg den. Jeg har jobbet med å få oversikt om det bare benyttes matte farger (eng. dull, flat, matt og tysk dunkel) og klarlakker. I hvert fall som slutt strøk. Humbrol sine "rail color" er bare i matt. Artikler i MJ-bladet om lakkering (plast), går i de samme baner. Blir ikke halvblank, silkematt brukt?
John
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.