MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hobbytrain
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hobbytrain

 Post Reply Post Reply
Author
RuneB View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hobbytrain
    Posted: 16 juli 2014 at 14:18
Hei

Er det noen som kjenner til om Hobbytrain holder åpent i hele sommmer? Evt i hvilke periode holder de stengt?

Mvh Rune

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juli 2014 at 16:38
Originally posted by RuneB RuneB wrote:

Hei

Er det noen som kjenner til om Hobbytrain holder åpent i hele sommmer? Evt i hvilke periode holder de stengt?

Mvh Rune

Morten har såvidt jeg husker åpent torsdag-lørdag og stengt mandag-onsdag nå i sommer
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2014 at 14:59


Edited by VA - 28 september 2014 at 17:58
MVH

VA
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2014 at 15:53
Det ryktes at han flytter ut enten i begynnelsen eller slutten av september
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2014 at 20:11
Morten har vel dessverre hatt noen større dataproblemer på vårparten såvidt jeg har fått forståelsen avOuch
 
Når det gjelder den fysiske butiken så forsvinner vel den fra Drammen i løpet av de neste 14 dagene, men firmaet vil bestå i en litt annen form for fremtiden sier han.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2014 at 06:38




Edited by VA - 28 september 2014 at 17:58
MVH

VA
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2014 at 09:31
Håper noen i Drammensområdet kan holde butikken i live. Vi trenger et slikt tilbud her!
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
RuneB View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2014 at 10:25
Får av og til tak i Morten, og bekrefter at han er på flyttefot, og at han åpner butikk i Stavern.

I september 2013 leverte jeg en messingmodell til han som han skulle lakkere om for meg, men den er enda ikke ferdig Ouch En RH400 gravemaskin (OHS 1/87) som han skulle lakkere om til en CAT 6090 FS.
Han har uheldigvis vært plaget av sykdom, har hatt store problemer med både nett og telefon, PC som døde og hacking av mail.
Når dette var i orden fikk han ikke tak i maling, men jeg skaffet det for ham hos Togbutikken (takk Tore for god service! Clap).
Prøvde å få truffet han når jeg kjørte gjennom Drammen i sommer, men bommet med 15 min så han var reist...
Nå er han på flyttefot med butikken, så ba han ta noen bilder av modellen for å se hvor langt han var kommet, men PC er fremdeles på reperasjon, og han klarer ikke å få sendt mms med mobilen sin.

Er det noen her på forumet som skal avlegge han et besøk i den nye butikken som kan knipse noen bilder for meg (bor på Vestlandet) og sende på mail eller mms hadde jeg blitt veldig glad! Big smile
Modellen har vært i Morten sine hender i ett år straks, og ikke sett snurten av den siden, så begynner å miste tolmodigheten Angry

Mvh Rune



Edited by RuneB - 28 august 2014 at 10:30
Back to Top
VA View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote VA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2014 at 10:53


Edited by VA - 28 september 2014 at 17:59
MVH

VA
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2014 at 14:15
Originally posted by VA VA wrote:

Han skal være ute fra butikken i Drammen rundt 1.september. Han skal såvidt jeg har forstått ikke åpne butikk i Stavern med en gang. Tror det i første omgang er snakk om nettbutikk og så fysisk butikk i Stavern etterhvert om forholdene ligger til rette for det. Det var slik jeg forstod det,da jeg snakket med han sist uke.


Hvis telefon og mail ikke besvares og både nettbutikk og fysisk butikk mangler må det være en utfordring å tjene penger ihvertfall...

Vestfold har vel allerede landets største tetthet av MJ-handlere, og nå blir det kanskje enda en da:

Knuts Maskinservice i Holmestrand
VMJI i Horten
Togbutikken i Tønsberg
Electrade i Sandefjord
Hobbytrain i Stavern


Truls Slevigen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2014 at 15:26
Å i Bergen har vi 1 butikk, Hobbyland, som nå kun skal føre litt nmj produkter, noen hus og litt woodland sceenics. er det rart man handler på nett?

Forøvrig så håper jeg hobbytrain kommer seg på føttene igjenn ganske kjapt :)
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2014 at 18:10
Originally posted by RuneB RuneB wrote:

...og han klarer ikke å få sendt mms med mobilen sin.


Han klarer å legge ut bilder på facebook med mobilen sin, så du får legge han til som venn der. Smile
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2014 at 09:42
Originally posted by RuneB RuneB wrote:

Får av og til tak i Morten, og bekrefter at han er på flyttefot, og at han åpner butikk i Stavern.

I september 2013 leverte jeg en messingmodell til han som han skulle lakkere om for meg, men den er enda ikke ferdig Ouch En RH400 gravemaskin (OHS 1/87) som han skulle lakkere om til en CAT 6090 FS.
Han har uheldigvis vært plaget av sykdom, har hatt store problemer med både nett og telefon, PC som døde og hacking av mail.
- - - - - -

Modellen har vært i Morten sine hender i ett år straks, og ikke sett snurten av den siden, så begynner å miste tolmodigheten Angry

Mvh Rune

Mener det må ha vært den modellen jeg så på hyllen over demo-anlegget i butikken for en måned eller to siden. Husker jeg rett var den da delt i flere biter (understell/belter i en del, overdel, arm) og fargen tror jeg fortsatt var rød. Han nevnte at det var en lakkeringsjobb for en kunde når jeg sto og så på den.
 
Var såvidt innom Morten under pakkingen hans i går. Det blir nettbutikk hjemmefra med mer "hjemmebygg" i første omgang sa han, men en plan om en liten butikk i Stavern ligger litt lengre inn i fremtiden.
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
RuneB View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2014 at 10:07
Stemmer nok at det var den :) Morten har lovet meg bilder på tirsdag, så da kan jeg gjerne få lagt ut noen bilder. Har skaffet han grå primer, så håper den snart går gjennom noen fargeskifter :)
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2014 at 13:06
Originally posted by Pelle Pelle wrote:

Håper noen i Drammensområdet kan holde butikken i live. Vi trenger et slikt tilbud her!



Ja, det er synd han legger ned i Drammen.

En ting er butikken i seg selv, men Morten er jo som de fleste vet en særdeles dyktig fyr innenfor hobbyen vår. (De som ikke kjenner til han kan jo kikke i gjennom webloggen hans i dette forumet.) Han kan jo alt om lakkering og bygging, og har alltid vært imøtekommende for spørsmål.

Ønsker han uansett lykke til i Stavern. Smile
Back to Top
RuneB View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2014 at 19:31
Ja, har sett mange eksempler på hvor dyktig han er! Derfor gleder meg stort til han blir ferdig :)
Back to Top
RuneB View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2015 at 07:11
Hei

Noen som vet om det er liv i Morten? Intet svar å få på mail eller sms, og ingen som tar tlf når jeg ringer.
Er det andre som har hatt kontakt med han i det siste?
Hadde håpet å få tilbake modellen før det var gått to år i alle fall Ouch
Men det går fort mot september Dead

Mvh Rune
Back to Top
RuneB View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 05 desember 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 februar 2015 at 08:30
Hører han er under kniven, så da får vi bare ønske han god bedring og håpe at han blir kvitt plagene!! Smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.