MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Test av ny hjemmeside
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Test av ny hjemmeside

 Post Reply Post Reply
Author
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Test av ny hjemmeside
    Posted: 28 juni 2014 at 10:01
Jeg driver og setter meg inn i Joomla, og har opprettet en ny hjemmeside. Relativt begrenset med innhold der ennå, men mer kommer etter hvert. Hadde vært kjempefint om dere gadd å titte innom og teste litt, og komme med tilbakemeldinger om dere opplever feil, samt komme med tips og innspill til ting jeg evt kan legge til eller fjerneSmile.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 12:47
Førsteinntykket var bra. Gode bilder i headigen som fanger interessen. Ryddig oppsett.

Foreløbig litt lite innhold, men det kommer vel etterhvert!

På den negative siden må det nevnes at siden lastet veldig tregt da jeg klikket meg inn.

Lykke til med det videre arbeidet med websidene!
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 12:56
Hei

Ser bra ut. Opplever ikke noe spesiell treghet
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 16:37
Takk for tilbakemeldingene. Jeg opplever også litt ustabil forbindelse og tregheter nå mens jeg er inne og redigerer, men merket ingenting i går kveld. Får håpe det bare er et midlertidig fenomen, ellers får jeg ta det opp med ProIsp som driver webhotellet.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 16:49
Er det forresten noen her inne som har erfaring med Joomla og kan anbefale en god WYSIWYG-editor? Bruker bare standard editor nå, og sliter med tekstbrytingen som avviker mellom editorvinduet og den publiserte artikkelen. Ikke så farlig når det bare er tekst, men det blir krøll og ikke særlig pent når jeg setter inn bilder.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2014 at 22:17
Bra start! Smile
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 00:24
Kan anbefale JCE som editor.

MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 09:44
JCE funket litt bedre ja, takk for tipset!Smile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 17:53
Har lagt til noen flere artikler nå, men opplever fortsatt tregheter mens jeg holder på. Gjelder det flere av dere? Får også flere ganger feilmelding i editoren og må laste sidene på nytt, men dette kom først etter at jeg installerte JCE så det er kanskje spesifikt for den...


H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juni 2014 at 18:40
Har satt opp en hjemmesider med Joomla: Kongsberg Guttemusikkorps
Har ikke opplevd nevneverdig treghet eller feilmeldinger. Kan bero på webhotellet kanskje?
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juli 2014 at 20:41
Jeg har vært i kontakt med ProIsp og de finner ingen feil, og ressursforbruket mitt er heller ikke makset ut, så det kan virke som problemet ligger i Joomla 3.3.x et sted. Jeg har søkt litt på nettet i dag, foretatt noen justeringer og småfikser som ble foreslått, og har inntrykk av at sidene laster raskere i dag, litt raskere i IE enn i Firefox etter mitt syn. Har heller ikke klart å fremprovosere noen av feilmeldingene jeg fikk tidligere, hvordan funker det for dere nå?
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
trondk View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 18 april 2013
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trondk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2014 at 21:09
For meg laster sidene greit uten nevneverdig treghet eller formateringsproblemer
Back to Top
ØysteinW View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 29 juni 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØysteinW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juli 2014 at 23:15
Synes sidene dine er en veldig bra start. De laster greit inn i min IE.
Skal jeg nevne noe jeg synes kan bli bedre så er det at headingen er for stor til å dukke opp på alle nye siden man klikker seg inn på. Det er litt irriterende å måtte begynne hver bidige side med å skrolle.
Lykke til i alle fall.
- og ja fine modeller er det du viser.
ØW
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 juli 2014 at 19:50
Ja, jeg kan være enig i at headingen kanskje er litt stor og kan gjøres litt smalere. Det er forsåvidt en smal sak å ordne, dette ble bare gjort litt fort og gæli for å teste ut sliderfunksjonen. Bør kanskje ta noen andre bilder også da, som passer bedre til den type beskjæring.

Eller så har heller ikke jeg merket noe til problemene jeg hadde tidligere, så kanskje justeringene mine hjalp litt. Vi får se i løpet av helga når jeg har litt bedre tid til å teste, feilene har ikke vært konsekvente og har dukket opp uten noe som helst system som jeg har klart å fange opp. Mistenker ut fra det jeg har lest på diverse fora at det kan være småbugs i denne versjonen av Joomla, er visst flere som har slitt litt med de, pluss at Joomla 3.x visstnok er endel tregere å laste enn 2.5.

Skal hilse madammen og takke for komplimentet Øystein, det er hennes verk alt sammenSmile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2015 at 14:54
I dag har jeg kjøpt Pro-versjonen av Joomla-malen, og har lagt opp til såkalt responsivt design for bedre visning på mobile enheter. Har også kostet på meg Pro-versjonen av bildefremviseren som ligger øverst på sidene, så da får jeg litt flere muligheter der også. Skal se om jeg ikke får redusert høyden, og kanskje heller legge flere fremvisere ved siden av hverandre slik det er her på MJF-sidene.

Gå gjerne inn via smarttelefonene eller nettbrettene deres og test det nye responsive designet, og gi meg tilbakemelding om dere finner noen avvik eller feil, det setter jeg pris på!Smile
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2015 at 22:34
Hei Svein

Har vært pålogget med iPhone.

Ser fortsatt bra ut men se det kommer en liten "pil opp" nederst på siden når en scroller nedover på f.eks på siden om LED.

Denne oppfattes som unødvendig når en tross alt bare kan "tappe" på toppen av siden for å komme til toppen av siden. 😜

Edited by jhh61no - 09 mai 2015 at 22:35
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2015 at 23:58
Mulig jeg kaster inn en brannfakkel her nå, men hvorfor ikke Wordpress? Jeg har jobbet med nettsider siden 1996 og har brukt Joomla i flere år, men etter at jeg oppdaget Wordpress har hverdagen blitt veldig enkel mht administrering av nettsider.
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2015 at 06:45
Jarle:
Takk for tilbakemeldingen. Den pila er en liten plug-in som henger igjen fra tidligere, da sidene hadde fast bredde tilpasset PC-skjerm og designet ikke var såkalt mobilvennlig. Imidlertid funker det ikke med tapping på toppen av siden hos meg, jeg har akkurat kjøpt meg Windows Phone (Lumia 640 med W8.1), så for min del er pila kjekk å ha. Vet ikke hvordan Android-telefoner er på den måten? Pila kan enkelt deaktiveres, men da tror jeg den blir deaktivert for PC-visningen også.

Pro-versjonen av malen har i og for seg en tilsvarende funksjon innebygget som dukker opp ved scrolling nedover lange sider (Go to top), men siden jeg har en flerspråklig side har jeg ennå ikke funnet ut hvordan jeg endrer språket i den popup-en, den viser bare selve koden når jeg har norsk versjon av siden.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
Svein_H View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 22 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Svein_H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2015 at 06:53
Pelle:
Det er absolutt ingen brannfakkel syns jeg. Jeg testet ut både WP og Joomla parallellt da jeg begynte planleggingen av sidene, og sjekket ut flere maler for begge. Mulig det bare var meg som var litt for fersk og ikke visste om alle mulighetene, men jeg følte at jeg sto litt friere i Joomla enn jeg gjorde med WP som jeg syns var mer "blogg"-preget. Jeg så litt på Drupal også, men den syns jeg var litt overkill for mitt behov.

Nå er jo ikke akkurat disse sidene mer avanserte enn at jeg sikkert fint kunne brukt WP, men jeg endte nå engang på Joomla. Tar imidlertid gjerne imot tips til WP-maler som jeg kan teste videre på, tror fortsatt jeg har WP installert på serveren ved siden av Joomla.
H0, norsk på 50-tallet en gang
Min hjemmeside
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.