MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tyveri av mj-utstyr
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tyveri av mj-utstyr

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tyveri av mj-utstyr
    Posted: 25 juni 2014 at 09:40
Hei!

Nå var det kanskje litt vel mye som gikk med i "dragsuget" når den forrige tråden om 'tyveri av mj-utstyr' ble slettet. Jeg etterlyser nemlig potensielle eiere, og har ikke navngitt potensielle kjeltringer. Jeg poster den derfor på nytt, med forventning om at den får være i fred denne gang.

En bekjent av meg har kommet over ett "større" parti brukt mj-utstyr, hovedsakelig amerikanske lokomotiver, i H0. Tilbudet er ikke for godt til å være sant, men selger fremstår heller ikke som noen typisk mj-person for å si det slik.
Dessverre er det jo slik at det fra tid til annen foregår en del tyverier i og fra miljøet vårt, og jeg lurer nå på om noen av dere har, eller vet om andre mj'ere som har vært utsatt for tyveri av modelljernbaneutstyr i all hovedsak amerikansk H0, men også noen ganske få norske H0-modeller??

Dersom noen av dere, eller noen dere kjenner, har vært utsatt for ett slikt tyveri vil jeg sette pris på at dere gir meg ett hint på PM med nærmere beskrivelse av hva som er borte. Kanskje jeg til og med kan bistå til at materiellet kommer tilbake til sin rette eier.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2014 at 16:25
Hei!
 
Fremdeles ingen som savner noe, eller vet om eventuelt noen andre som savner noe?
Uten å avsløre for mye, kan jeg opplyse om at det er en sammenheng med dette funnet.
Mengde og type tilsier at dette ikke kommer fra ett tilfeldig hjem ei heller noens leker, men fra noen som har samlet eller hatt spesielle interesser innenfor mj innenfor en lengre tidsperiode.
Jeg vil derfor anta at noen her kanskje burde vite noe.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.