MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Regelverk og anonyme brukere.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Topic ClosedRegelverk og anonyme brukere.

 Post Reply Post Reply
Author
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Direct Link To This Post Topic: Regelverk og anonyme brukere.
    Posted: 15 mai 2014 at 18:55

Regelverk og anonyme brukere.


Jeg ser at ett av forumtrollene prøver her å rettferdiggjøre seg selv.
Grunnen ligger vel i at han er rimelig nærme til at noen som kjenner han kommer med navnet hans.

Og når han sammenligner dette forumet med muslimske Fatwa trusler blir komedien fullstendig.


I min verden velger jeg selv hvem jeg vil kommunisere med

En som kommer inn til meg med ”finlandshette” og ikke vil si hva han heter.

Og som attpåtil vil bli tatt serøst……..  Samt har helt ville grunner for å være anonym.
Han får ingen respekt av meg. Og svært tvilsomt svar.

Og jeg tenker nok at han har en diagnose.

 

Ja jeg kan svare og hjelpe anonyme.

Problemet er når de begynner å bli provokative i innleggene dine.

Og når det ser ut som det er det som er fokuset for de.

 

 

Jeg har tatt en bestemmelse om at jeg ikke vil bidra noe MJ. relatert på dette forumet lengre.
Hovedgrunnen er rett og slett at det er godtatt at forumtroll får lov å opptre her i fri dressur. Og hvordan Moderatorene har håndtert dette.

 


Jeg vil si at en del av siste ukes innlegg er ett veldig godt eksempel på dette.
Mye støy uten noe MJ konstruktivt. (MJF sitt styres taushet i problemet inkluderende)

Og en anonym som kommer med alle mulige vridninger og forslag på hva andre skal gjøre. For han vet ingen hvem er, og han har ikke tid selv. Bare masse gode råd!

 

Når så denne aktuelle anonyme med varierende nick skremmer med at anonyme bidragsytere forsvinner begynner det hele å bli interessant.
Ett lite søk, viser jo med all tydelighet hva mj-relatert denne bruker har kommet med i de siste årene……

 

Jeg må jo kunne si at jeg kan noe om MJ.
Det går nesten ikke en dag uten at noen ringer for å spørre.
Hver onsdag kommer folk for å få hjelp.
Derfor vil jeg nok si at det er ett større problem for forumet og MJF at sånne som meg forsvinner fra ett forum som tillater støyene anonyme elementer.
For ikke snakke om hva jeg sier om MJF som forening til de som spør meg.
Det er tydelig at styrende krefter i MJF ikke har studert Markedsføring.
Med temaet ”hva det koster å miste en misfornøyd kunde kontra beholde eksisterende kunder.

 

Nå referer denne anonyme div nicer´n til at han har jobbet/jobber i media.
Og viser svært liten forståelse for hva andre mener om anonyme.

Det er nesten ikke en avis som tillater anonyme innlegg. Hvorfor? Det blir bare bråk med personer som er så paranoide at de ikke tør stå frem med navn.
Hvorfor skal det da være annerledes for anonyme her.

 

I alle fall har styrende personer i MJF en jobb å gjøre for å redde situasjonen i forhold til en forenings filosofi som burde være inkluderende.
Og ha ett forum for alle, som handler om hobbyen vår. Og gleden ved den.

 

 

Jeg synes det burde gå å ha en MJ forening i Norge som var inkluderende.

Men det krever en målsetning for foreningen som er formålstjenlig for hobbyen


Jeg må si med hånden på hjertet at jeg har ingen ide om hva MJF har gjort for modellhobbyen i Norge de siste årene.

 

 

 

Hilsen Nils Gullhav

Tør stå for det han skriver. Lider ikke av paranoia. Sta som ett esel. Snill som en katt når jeg blir kost med. Svært lite bekymret. Glad i ferier. Veldig lad i mj-hobby og det som følger med det.

 

 

Ps. Til moderator/MJF

Jeg ber om at enhver person karakteristikk av og om meg fra anonyme brukere blir øyeblikkelig vurdert om dere ønsker å stå ansvarlig for det skrevne ord fra disse brukerne.

Jeg er svært hårsår på dette, selv om jeg knapt har hår.

 

Er innlegget uønsket er det helt greit.

Bare husk å stenge meg som bruker ute fra forumet samtidig.

7/11-11 Jeg har forlatt dette forumet.
Ønskes kontakt må naboforumet benyttes.

Det er alt for lite av ingenting på alt for manges program.
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2014 at 20:16
Sitat Gullhav: "Jeg ber om at enhver person karakteristikk av og om meg fra anonyme brukere blir øyeblikkelig vurdert om dere ønsker å stå ansvarlig for det skrevne ord fra disse brukerne.Og jeg tenker nok at han har en diagnose."


Ja for dine diagnoser må vi selvfølgelig tåle...?



Sitat Gullhav:"7/11-11 Jeg har forlatt dette forumet. Ønskes kontakt må naboforumet benyttes."


Det begynner å bli en del utmeldelser fra deg etter hvert. Kan vi stole på det denne gangen?


Til dette oppgulpet må jeg bare svare at jeg dessverre ikke har helsefaglig bakgrunn til å kunne hjelpe deg.



Edited by Damp - 15 mai 2014 at 20:18
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2014 at 21:58

Kanskje det er på tide med en liten oppdatering ...

Henning Rudlang fra Søndre Land

- er personen som gjemmer seg bak de anonyme brukerne Damp, Slerke, Mini, MJ, Mikael Järn og Pjokken.

Man begynner jo etter hvert å bli kjent med hr. Rudlangs måte å piske opp stemingen på forumet med nedlatende innlegg. Da må det vel også være greit å fortelle nå hvem denne typen er, slik at vi som skriver under med fullt navn kan slippe å bli bli plaget med svarinnlegg fra dette "forumtrollet".

Selv om "forumtrollet" skulle finne på å registrere seg med flere nye "nick", så har han vel allerede avslørt seg med måten han formulerer seg på og kverulerer med dem han er uenige med.


Med hilsen

Kjell Anderdal


Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2014 at 22:21
Den alltid dypt krenkede Märklinisten Kjell Anderdal  er også en av dem som har det med jevnlig å forkynne sin utmeldelse av dette forumet. Hva enten det er mine eller andres meninger han furter over. Det pussige er at de alltid - lik Gulllhav - dukker opp på dette forumet de hater så inderlig jevnlig for å slenge dritt og personhets  når anledningen byr seg. Tross at de "aldri mere vil vise seg her igjen".  Det hele er et trist syn, og det de gjør er å forsøke å ødelegge forumet de hater etter beste evne. De får bare holde på så lenge foreningen synes det er OK. I rest my case.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2014 at 22:38
Og der sprakk trollet ...
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
ESA-N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 01 januar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 80
Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2014 at 22:48
MJF-Forumet = 1/2 barnehagebarn + 1/2 voksne ????  Man kan jo lure......................
Back to Top
Nils Gullhav View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 253
Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2014 at 23:19

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere dette noe mer.

 

Men jeg vil med dette advare mot bruken av nick og samtidig være en kontroversiell bruker.


Sånn som nå, når div. nick brukeren er identifisert offentlig på nett kan det medføre store problemer for vedkommende videre. Nå vet jeg ikke noe mer om denne personen enn et navn. Men jeg har en mistanke om at han er noe eldre mann. Og er yrkeskarrieren over, er problemet lite.

 

Men for en i 20-40 åra og skal bytte jobb kan dette få alvorlige konsekvenser.

Du blir gjerne Googlet. Og finner de ut at du skriver mye rart på nett, går jobben fort til noen andre.

 

Ta dette med dere videre som erfaring når dere velger å ordlegge dere under nick.

Og eget navn Smile

 

Hilsen Nils

7/11-11 Jeg har forlatt dette forumet.
Ønskes kontakt må naboforumet benyttes.

Det er alt for lite av ingenting på alt for manges program.
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2014 at 23:47
Originally posted by Nils Gullhav Nils Gullhav wrote:

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere dette noe mer.

 

Men jeg vil med dette advare mot bruken av nick og samtidig være en kontroversiell bruker.


Sånn som nå, når div. nick brukeren er identifisert offentlig på nett kan det medføre store problemer for vedkommende videre. Nå vet jeg ikke noe mer om denne personen enn et navn. Men jeg har en mistanke om at han er noe eldre mann. Og er yrkeskarrieren over, er problemet lite.

 

Men for en i 20-40 åra og skal bytte jobb kan dette få alvorlige konsekvenser.

Du blir gjerne Googlet. Og finner de ut at du skriver mye rart på nett, går jobben fort til noen andre.

 

Ta dette med dere videre som erfaring når dere velger å ordlegge dere under nick.

Og eget navn Smile

 

Hilsen Nils


Du må virkelig være skrudd. Og en bitter mann. Dersom du tror noen bryr seg om hva en latterlig småmekaniker på bakrommet til Amundsen måtte mene om meg så må du leve med en hybris uten sidestykke. Fastlegen min har visst et par ledige timer til uken. Trenger du hjelp så send en PM.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Direct Link To This Post Posted: 15 mai 2014 at 23:59
Originally posted by Damp Damp wrote:

Du må virkelig være skrudd. Og en bitter mann. Dersom du tror noen bryr seg om hva en latterlig småmekaniker på bakrommet til Amundsen måtte mene om meg så må du leve med en hybris uten sidestykke. Fastlegen min har visst et par ledige timer til uken. Trenger du hjelp så send en PM.
 
Jeg tror vel Nils er mer enn voksen nok til ikke å falle for dine bevisste provokasjoner Henning...
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 00:26
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:

Du må virkelig være skrudd. Og en bitter mann. Dersom du tror noen bryr seg om hva en latterlig småmekaniker på bakrommet til Amundsen måtte mene om meg så må du leve med en hybris uten sidestykke. Fastlegen min har visst et par ledige timer til uken. Trenger du hjelp så send en PM.
 
Jeg tror vel Nils er mer enn voksen nok til ikke å falle for dine bevisste provokasjoner Henning...

Når Eirik Karlsen I Vestfold Modelljernbane Import i Horten uttaler seg om provokasjoner skal man lytte godt etter. At han vet hva han snakker om ble bevist til fulle da han og hans moderatorkumpaner falt hele Modelljernbaneforeningen i ryggen med offentlig skittentøyvask på forumets åpne sider. Og selvsagt med fullt nick. Vi kan derfor være helt sikre på at den mannen vet alt om drittslenging. Derfor er det tryggest å holde seg langt unna butikken hans. 

I samme inngangslokaler som Viggo Amundsen i Trondheimsveien i Oslo bør man også passe seg dersom man møter Nils Gulllhav på bakrommet. Da risikerer man nemlig mobbing på nettet i etterkant der han også han truer deg med at du skal miste jobben i all fremtid og deler ut psykiatriske diagnoser. Slike steder bør spesielt unge MJ-mennesker holde seg langt unna. Som han selv sier - de mellom 20 og 40 år. 


Edited by Damp - 16 mai 2014 at 00:48
Back to Top
Skift View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 30 mars 2014
Status: Offline
Points: 23
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 00:31
*Hente popcorn* :)
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 00:45
Originally posted by Nils Gullhav Nils Gullhav wrote:

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere dette noe mer.

 

Men jeg vil med dette advare mot bruken av nick og samtidig være en kontroversiell bruker.


Sånn som nå, når div. nick brukeren er identifisert offentlig på nett kan det medføre store problemer for vedkommende videre. Nå vet jeg ikke noe mer om denne personen enn et navn. Men jeg har en mistanke om at han er noe eldre mann. Og er yrkeskarrieren over, er problemet lite.

 

Men for en i 20-40 åra og skal bytte jobb kan dette få alvorlige konsekvenser.

Du blir gjerne Googlet. Og finner de ut at du skriver mye rart på nett, går jobben fort til noen andre.

 

Ta dette med dere videre som erfaring når dere velger å ordlegge dere under nick.

Og eget navn Smile

 

Hilsen Nils


Det går vel mest ut over de to ansatte i Inpress og et eventuellt samarbeid med NMJ?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 00:52
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Originally posted by Nils Gullhav Nils Gullhav wrote:








<!--if gte mso 9>
<o:OfficeSettings>
<o:AllowPNG/>
</o:OfficeSettings>
<!-->

<!--if gte mso 9>
<w:Word>
<w:View>Normal</w:View>
<w:Zoom>0</w:Zoom>
<w:TrackMoves/>
<w:Trackatting/>
<w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone>
<w:PunctuationKerning/>
<w:ValidateAgainstSchemas/>
<w:SaveIfInvalid>false</w:SaveIfInvalid>
<w:IgnoreMixed>false</w:IgnoreMixed>
<w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText>
<w:DonotPromoteQF/>
<w:LidThemeOther>NO-BOK</w:LidThemeOther>
<w:LidThemeAsian>JA</w:LidThemeAsian>
<w:LidThemeComplex>X-NONE</w:LidThemeComplex>
<w:Compatibility>
   <w:BreakWrappedTables/>
   <w:SnapToGridInCell/>
   <w:WrapTextWithPunct/>
   <w:UseAsianBreakRules/>
   <w:DontGrowAutofit/>
   <w:SplitPgBreakAndark/>
   <w:EnableKerning/>
   <w:DontFlipMirrorIndents/>
   <w:OverrideTableStyleHps/>
   <w:UseFELayout/>
</w:Compatibility>
<m:mathPr>
   <m:mathFont m:val="Cambria Math"/>
   <m:brkBin m:val="before"/>
   <m:brkBinSub m:val="--"/>
   <m:smallFrac m:val="off"/>
   <m:dispDef/>
   <m:lMargin m:val="0"/>
   <m:rMargin m:val="0"/>
   <m:defJc m:val="centerGroup"/>
   <m:wrapIndent m:val="1440"/>
   <m:intLim m:val="subSup"/>
   <m:naryLim m:val="undOvr"/>
</m:mathPr></w:Word>
<!--><!--if gte mso 9>
<w:LatentStyles DefLockedState="false" DefUnhideWhenUsed="true"    DefSemi="true" DefQat="false" DefPriority="99"    LatentStyleCount="276">
<w:LsdException Locked="false" Priority="0" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Normal"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="ing 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 7"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 8"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="9" Qat="true" Name="ing 9"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 7"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 8"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 9"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="35" Qat="true" Name="caption"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="10" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Title"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="1" Name="Default Paragraph Font"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="11" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Subtitle"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="22" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Strong"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="20" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Emphasis"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="59" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Table Grid"/>
<w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Placeholder Text"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="1" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="No Spacing"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Revision"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="34" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="List Paragraph"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="29" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Quote"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="30" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Intense Quote"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 1"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 2"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 3"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 4"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 5"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="60" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="61" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="62" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="63" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="64" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="65" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="66" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="67" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="68" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="69" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="70" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="71" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="72" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="73" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 6"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="19" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Subtle Emphasis"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="21" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Intense Emphasis"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="31" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Subtle Reference"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="32" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Intense Reference"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="33" Semi="false"     UnhideWhenUsed="false" Qat="true" Name="Book Title"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="37" Name="Bibliography"/>
<w:LsdException Locked="false" Priority="39" Qat="true" Name="TOC ing"/>
</w:LatentStyles>
<!-->

<!--if gte mso 10>

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
     {mso-style-name:"Vanlig tabell";
     mso-tstyle-rowband-size:0;
     mso-tstyle-colband-size:0;
     mso-style-noshow:yes;
     mso-style-priority:99;
     mso-style-parent:"";
     mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
     mso-para-margin:0cm;
     mso-para-margin-bottom:.0001pt;
     mso-pagination:widow-orphan;
     font-size:12.0pt;
     font-family:Cambria;
     mso-ascii-font-family:Cambria;
     mso-ascii-theme-font:minor-latin;
     mso-hansi-font-family:Cambria;
     mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

<!-->



<!--StartFragment-->

<p ="msonormal"="">Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere dette noe mer.<o:p></o:p>



<p ="msonormal"=""><o:p> </o:p>



<p ="msonormal"="">Men jeg vil med dette advare mot bruken av nick og samtidig
være en kontroversiell bruker.<o:p></o:p>



<p ="msonormal"="">

Sånn som nå, når div. nick brukeren er identifisert offentlig på nett kan det
medføre store problemer for vedkommende videre. Nå vet jeg ikke noe mer om
denne personen enn et navn. Men jeg har en mistanke om at han er noe eldre
mann. Og er yrkeskarrieren over, er problemet lite.<o:p></o:p>



<p ="msonormal"=""><o:p> </o:p>



<p ="msonormal"="">Men for en i 20-40 åra og skal bytte jobb kan dette få
alvorlige konsekvenser.<o:p></o:p>



<p ="msonormal"="">Du blir gjerne Googlet. Og finner de ut at du skriver mye
rart på nett, går jobben fort til noen andre.<o:p></o:p>



<p ="msonormal"=""><o:p> </o:p>



<p ="msonormal"="">Ta dette med dere videre som erfaring når dere velger å
ordlegge dere under nick.<o:p></o:p>

<p ="msonormal"="">Og eget navn Smile



<p ="msonormal"=""><o:p> </o:p>



<p ="msonormal"="">Hilsen Nils<o:p></o:p>



<!--EndFragment-->


Det går vel mest ut over de to ansatte i Inpress og et eventuellt samarbeid med NMJ?



Ser du er anonym du også. Dobbeltmoral betyr faktisk ikke en dobbelt så god moral... 

(Slå opp i fremmedordboken)


PS. Tror ikke du skal bekymre deg så mye for min generasjon i nødstidene som trolig dukker opp om ikke alt for lenge i Vesten. Her på gården har vi det vi trenger, og de tog-modellene jeg bygger for min egen skyld får nå andre kjøpe om de vil ha dem. I couldn't care less...

Edited by Damp - 16 mai 2014 at 01:12
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 00:54
Beklager Herr Rudlang... Jeg tror jaggu jeg også har blitt for gammel til å bite på dine bevisste forsøk på provosering gjennom utidige/usanne utspill.Smile
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 00:58
At du nå benytter ordet "beklager" er en god begynnelse. 
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 01:30
Jeg skrev noe i en annen tråd om ting som nærmet seg lavmål,
men denne tråden har passert dette stadiet for lengst.

Fyttigrisen, at "voksne folk" kan gulpe opp så mye vrøvl på så få innlegg, skjerp dere ........


Edited by Espen - 16 mai 2014 at 01:32
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
TorsteinS View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 januar 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1178
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 01:31

Originally posted by eika eika wrote:

Jeg tror vel Nils er mer enn voksen nok til ikke å falle for dine bevisste provokasjoner Henning...

Startinnlegget er vel snarere et bevis for det motsatte. Ermm

Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 01:39
Men du må få sjekka øynene dine, Henning, for lese kan du ikke...
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 01:50
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Men du må få sjekka øynene dine, Henning, for lese kan du ikke...


Guttevalpen er fremdeles anonym ser jeg...
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 02:01
Jeg har ihvertfall klart å ha ett brukernavn med signatur og bilde, lenger enn du har klart.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 05:51
Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Jeg har ihvertfall klart å ha ett brukernavn med signatur og bilde, lenger enn du har klart.


Vi registrerer at du velger anonymitet selv når du henger ut andre og benytter deres navn, mens du samtidig slår deg sammen med et hylekor som krever slutt på nett-anonymitet og hetser de som gjør som deg - bruker nick. Dette er så stakkarslig feigt at enhver videre kommentar er totalt overflødig. Grow up!

PS. Problemet er snudd på hodet. Det eneste jeg har gjort er å peke på svakheter med Märklin-systemet. Og det tåler ikke de som har tunge forretningsmessige interesser i foretagendet. Dette er altså kommersialismen som forsøker å piske folket på plass i rekkene under et langsomt døende 3-skinne-prosjekt. Men om de skremmer andre så skremmer de ikke meg. Wrong guy!

Edited by Damp - 16 mai 2014 at 06:10
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 07:32
Originally posted by Damp Damp wrote:

Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Jeg har ihvertfall klart å ha ett brukernavn med signatur og bilde, lenger enn du har klart.


Vi registrerer at du velger anonymitet selv når du henger ut andre og benytter deres navn, mens du samtidig slår deg sammen med et hylekor som krever slutt på nett-anonymitet og hetser de som gjør som deg - bruker nick. Dette er så stakkarslig feigt at enhver videre kommentar er totalt overflødig. Grow up!



Alle har et nick her. Om du er anonym eller ikke avhenger av om du har lagt inn fullt navn i profilen. Noe Magne har...

Kai
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 07:53
Originally posted by Kait Kait wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:

Originally posted by MY1201 MY1201 wrote:

Jeg har ihvertfall klart å ha ett brukernavn med signatur og bilde, lenger enn du har klart.


Vi registrerer at du velger anonymitet selv når du henger ut andre og benytter deres navn, mens du samtidig slår deg sammen med et hylekor som krever slutt på nett-anonymitet og hetser de som gjør som deg - bruker nick. Dette er så stakkarslig feigt at enhver videre kommentar er totalt overflødig. Grow up!



Alle har et nick her. Om du er anonym eller ikke avhenger av om du har lagt inn fullt navn i profilen. Noe Magne har...

Kai


For å lese Magne H. Lundgaards og ditt - Kai Solveis navn må du være medlem av forumet og ha lagt igjen en identifiserbar mailadresse. Først da kommer du inn på den lukkede delen. Det noen av dere gjør er å legge ut navn og adresse bak nicket på det åpne forumet der alle kan lese navnet.Poenget er vel at alt dette måtte dere for lengst tatt opp med forumets ledelse og ikke bryte forumets og klubbens regler.

Mener du det også er ok å legge ut hans fødselsdato - 1/11 - 1987 - slik at ID-tyver kan snappe det opp og lage falske ID kort med hans navn og adresse? Hva med hele personnummeret? Veien dit i hans tiilfelle er kort nå.


Alt dette har sin årsak i at jeg hadde sunne,kritiske bemerkninger til Märklin-systemet. Dette blir ikke tatt nådig opp av de som har store kommersielle interesser knyttet til dette gamle systemet som for eksempel ikke benyttes i Fremo-sammenheng. Dem om det. Jeg synes det er korrekt å svare nye som spør om at de - dersom de tror de vil kjøre norsk fremover -absolutt bør satse på 2-skinnedrift - DC/DCC.


At de som sitter med mye gammelt Märklin-utstyr ikke liker utviklingen i Norge forstår jeg godt, men her er det viktigere å følge med i tiden for nye.



Edited by Damp - 16 mai 2014 at 08:10
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Direct Link To This Post Posted: 16 mai 2014 at 08:13
Så mens jeg har hatt en god natt søvn så har det vært full fest i barnehagen!

Dette fører ingen steder folkens! Glem det og kos dere heller med alle togene imorra...
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,109 seconds.