MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Xel målevogn
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Xel målevogn

 Post Reply Post Reply
Author
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Damp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Xel målevogn
    Posted: 12 mai 2014 at 22:52
.

Edited by Damp - 13 mai 2014 at 13:07
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2014 at 23:12
Følger prosjektet med spenning, utrolig flott at dere legger ut slikt Er nybegynner på norsk MJ, men med fortid som elektromann må jeg innrømme å sikle litt på en vogn som denne. Stå på
Back to Top
Toftebanen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 30 august 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toftebanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mai 2014 at 23:56
Det byggesettet der kjøper jeg umiddelbart hvis det blir lagt ut til salg :-)
Jarle
Back to Top
Peedka1818 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 05 desember 2010
Location: NORGE
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Peedka1818 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2014 at 00:20
peedka1818@gmail.com

Dette er noe flere av oss ønsker å se på sporet . Jeg melder meg på med ett stk. byggesett , om mulig .

Beste hilsen PER EDVARD KARLSRUD , 2020 Skedsmokorset ( 63876243 )

På forhånd takk ! ! !
OKpek
Back to Top
Morten J. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 15 januar 2013
Location: Norge
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten J. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2014 at 08:53
Hadde kjøpt en så fort den hadde vert il salgs!
Back to Top
Skiftetraktor View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 februar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Skiftetraktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2014 at 17:43
Slutter meg til det, hadde også kjøpt en slik om det var mulig
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2014 at 20:37
hadde kjøpt jeg og! men hvofor er hovedinlegget endra tro?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Toftebanen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 30 august 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toftebanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mai 2014 at 00:34
Satt og lurte på det samme? Prototype som ikke skulle offentliggjøres ennå kanskje, hvem vet?
Jarle
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mai 2014 at 08:32
Henning har i alle fall bilder av prototypen ute på NJK ennå.
Så bildene og info finnes her. Artig sak.
 
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mai 2014 at 11:06
I følge Henning Rudlang på NJK forumet, så er det Skipsmodeller som skal produserer byggesettet, og det er nå bestemt at Norsk Modelljernbane skal distribuere det når tiden kommer.
 
Så da blir det nok en modell vi alle kan glede oss til :)
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Damp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mai 2014 at 11:56
Originally posted by SveinR SveinR wrote:


I følge Henning Rudlang på NJK forumet, så er det Skipsmodeller som skal produserer byggesettet, og det er nå bestemt at Norsk Modelljernbane skal distribuere det når tiden kommer.
 
Så da blir det nok en modell vi alle kan glede oss til :)


Ja dere skal nok slippe å vente i årevis på denne.
Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Damp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2014 at 00:21
I følge Skipsmodeller blir ikke de siste messingdelene leverte fra England, men er allerede under produksjon i Kina. Dette er en leverandør som Skipsmodeller har svært god erfaring med og Finn Kåre Sørenes håper på at delene i beste fall skal komme til Norge i slutten av juli. Men man kan jo aldri vite sikkert. Straks delene er ankommet vil alt være klart for salg. Trolig gjennom NMJ, fordi de har både pantograf og kan muligens skaffe understell. Men dette er noe man vil komme tilbake til.

Modellen er nå prøvebygget av meg og er tidligere presentert på et annet tog-forum. På bildene mangler altså stiger, stigtrinn, gelender, dørhåndtak etc. Til dekaler valgte jeg et firma som produserer klistremerker. Det var de minste merkene de noen sinne har produsert. Resultatet ble rimelig bra, men står noe tilbake for vanndekaler. Sistnevnte er imidlertid vanskeligere å få til å sitte pent på ekte treverk, så det ble som det ble.

Etter ønske fra Skipsmodeller bringer jeg bildene av vognen slik den foreløpig er:



Edited by Damp - 26 juni 2014 at 01:04
Back to Top
Toftebanen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 30 august 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Toftebanen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2014 at 00:54
Pent
Jarle
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2014 at 12:00
Originally posted by Damp Damp wrote:



... klart for salg. Trolig gjennom NMJ, ...





Hva sa forøvrig Finn Moe når du krevde at de skulle slutte å kreditere S. Næss i katalogen?


Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2014 at 12:18
Pen vogn!
Hvem er det som har produsert pantografen?
Back to Top
Kleindorf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 20 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kleindorf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2014 at 12:27
Og jeg som stod over alt av Collector Model sitt materiell som ikke gikk i ordinære tog og har angret på det siden, får her en mulighet til å rette opp tidligere bommerter.
Denne noteres på Skal Ha-lista mi. Thumbs Up
Your mind is like a parachute - it doesn"t work before it is open : Frank Zappa (norsk HO, Fremo, US O skala)
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2014 at 14:29
Det er NMJ som fikk laget denne pantografen til sine Bm67 og El10 modeller. De fikk laget noen ekstra som kommer godt med nå Smile
Tar jeg ikke helt feil så tror jeg den ble laget av Entec i sin tid, men det kan kanskje andre bekrefte?
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Damp View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 06 januar 2014
Status: Offline
Points: 272
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Damp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2014 at 14:38
Originally posted by J-I Hansen J-I Hansen wrote:

Originally posted by Damp Damp wrote:



... klart for salg. Trolig gjennom NMJ, ...





Hva sa forøvrig Finn Moe når du krevde at de skulle slutte å kreditere S. Næss i katalogen?




Det har han ikke svart på. Sist jeg snakket med Knut takket han for at jeg gjorde ham oppmerksom på at vedkommende drev på fortsatt. Jeg regner med at NMJ tar dette til etterretning på alle måter.

Edited by Damp - 26 juni 2014 at 14:43
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.