MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Problem med nye dekodere
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Problem med nye dekodere

 Post Reply Post Reply
Author
HelgeBe View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 131
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HelgeBe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Problem med nye dekodere
    Posted: 23 mars 2014 at 11:18
Hei

Jeg har kjøpt tre dekodere av denne typen: Hattons. Det er linket til disse i en annen tråd og de er svært rimelige. Tanken var å teste dem og dersom jeg ikke var fornøyd så vil jeg bruke dem i noen gamle Marklin og Lima lokomotiver. Dekoderne fungerer greit nok men de responderer ikke på endringer i CV2, CV5 og CV6. Jeg kan lese av verdiene at jeg faktisk har endret dem men lokomotivet endrer ikke oppførsel. Alle andre CV fungerer som de skal. Dersom jeg i stedet bruker egendefinert hastighetstabell så gir det ønsket effekt. Jeg bruker Marklin MS2 i DCC modus og dekoderne er testet i en Roco EL18. Er det noen som har erfaring med disse dekoderene og kan si hvordan jeg kan få de nevnte CV til å fungere? Leverandør sier de fungerer på den digitalstyringen de har i butikken. Jeg har også sendt en e-post til produsenten (DCC Consepts) i Australia og venter på svar. Det siste som har skjedd er at en av dekoderne er blitt helt død etter at jeg var kommet til CV81 da la inn hastighetstabellen. Nå reagerer den ikke på noen kommando, heller ikke reset via CV8 i PoM. Lesing av CV verdi gir bare "time-out".

Jeg har tidligere kjøpt en Uhlenbrock 76420. Denne fungerer problemfritt. Jeg kjøpte derfor to Uhlenbrock 76425. Disse skal være multiprotokoll men har vist seg å ha merkelig oppførsel. Ved lesing så har alle CV utenom CV3 og CV8 verdien 0, men oppførselen tyder på at det likevel er en verdi der. Dersom jeg gir en ny verdi så endrer oppførselen seg men ved avlesing så er verdien fremdeles 0. CV8=1 men skal være 85. Lysene oppfører seg også merkelig. Dersom jeg stanser loket, slår av lysene, endrer retning og slår på lysene igjen, så går ikke lysen på før loket har kjørt et stykke med middels hastighet. Er det noen som vet hva som kan være galt her? Uhlenbrock sier dekoderne fungerer som de skal på Intelibox. Dersom jeg velger MM modus så blir hastigheten ustabil.

Helge B.
for tiden i Nederland
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.