MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sokkel til taklampe
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sokkel til taklampe

 Post Reply Post Reply
Author
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sokkel til taklampe
    Posted: 28 februar 2014 at 14:03
Siden det er mange elektrokyndige her håper jeg det er mulig å få et elektrotips utover modelltog. Jeg har en taklampe hvor jeg må skifte en ødelagt sokkel. Reklamasjon gjelder ikke lenger. Jeg finner ikke noe passende i butikk og må bestille fra internett. Siden jeg mangler ganske mye begrepskunnskap må jeg ta og føle på produktene for å se hva som passer. Det gjør bestilling fra internett vanskelig. Sokkelen må være lavt-byggende og maks 4 cm høyt med lysrør.

Er det noe her jeg kan bestille:
https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?toc=19215&name=Lampeholdere+og+sokler



Marius
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2014 at 14:53
Hva med dette?
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2014 at 15:27
Hmm. Ser du skriver lysrør. Mener du egentlig halogenpære? Sånn litt avlang som ligner på de som er i arbeidslamper? Hva feiler det de egentlig? Bildet er litt utydelig.
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2014 at 15:40
Ja, mener nok det. Fjæren som gjør det mulig å sette inn nytt rør er sannsynligvis brent fast eller ødelagt pga høy varme. Det går ikke an å skifte rør med eksisterende sokkel. Derfor må jeg skifte hele eller kjøpe ny lampe. Butikken sin reperatør hadde ingen løsning.
Marius
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2014 at 16:20
ah...nå ser jeg linken din. De lampeholderne passer
Marius
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2014 at 17:41
Artig.
Back to Top
E L K View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 01 januar 2007
Location: NORGE
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E L K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 februar 2014 at 18:58
hallo kjøp deg en ny lampe med LED 
En slik hallogen lampe svir i stykker punktet i taket, hvor denne er koblet til 
med led mye lys lite strøm smart.
eller fin en elektriker som kan montere en dimmer for deg. da lever pærene dine leeeeeeenge 
Back to Top
_marius View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 20 oktober 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 265
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote _marius Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2014 at 00:28
Jeg har hatt 2 lamper hengende ved siden av hverandre i 3-4 år med dimmer. Antar det er derfor hallogenpæra varte så lenge. Det var noe lysebrune flekker i takpanelet over lampa som ikke er bra. Koblingspunktet ser ut til å være i orden.Den tredje lampa, som er uten dimmer, måtte skiftes etter ett år. Jeg er fornøyd med lampene og tror de kostet 1.500 per stk. Derfor betaler jeg gladelig kr 50 for nytt armatur i stedet for nye lamper.

Takk for hjelpen!
Marius
Back to Top
icefighter35 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 06 november 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 144
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote icefighter35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2014 at 00:49
Originally posted by E L K E L K wrote:

hallo kjøp deg en ny lampe med LED 
En slik hallogen lampe svir i stykker punktet i taket, hvor denne er koblet til 
med led mye lys lite strøm smart.
eller fin en elektriker som kan montere en dimmer for deg. da lever pærene dine leeeeeeenge 


Hei, r7 finnes i LED den også.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.