MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Valgets kvaler,hvilken digitalstyring?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Valgets kvaler,hvilken digitalstyring?

 Post Reply Post Reply
Author
Bonden View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 februar 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 54
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bonden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Valgets kvaler,hvilken digitalstyring?
    Posted: 05 februar 2014 at 15:59
Roco,lenz,zimo,digitrax eller noe annet
Hva slags digitalstyring bør jeg velge
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2014 at 16:46
Det er vell mere en smaksak, hva man velger.
Det er vell fordeler og ulemper med alle systemene Smile.
 
Men et system der man kan kjøpe til flere håndkontrolere er vell en fordel vist man skal ha venner på besøk og kjøre litt.
Alle de jeg nevner her, har det.
 
Jeg bruker NCE - Hvorfor, jo, de har en "Norsk" komme igang manual, for siden jeg ikke er noe stødig i "utenlansk" syntes jeg det virket greit.
+ at de har noe sånne"direkte" funsjoner, så man slipper og bla igjenom flere menyer.
Noen mener kanskje at håndkontrolerene der er litt store og klumpete, men jeg synes de er greie.
+ at jeg har fått veldig god hjelp av "Knut's Maskinservice" vist det er noe jeg lurer på. (Det var dagen's reklame LOL )
 
Når det gjeller Roco, så er det vell basert på Lenz.
Jeg har ikke prøvd noe Roco DCC ennå, så der kan jeg ikke utale meg.
Lenz er jo relatift stort innen DCC, greie håndkontrolere, men man må tryke litt for og få til og programere in ønsket lok nr, men det er jo en vane sak.
 
Zimo er litt små dyrt, men det skal vist også være bra, men jeg kjenner ikke til det så der kan jeg heller ikke utale meg.
 
Digitraz er jo også et stor DCC system, jeg liker ikke håndkontrolerene der, de har en merkelig måte og programere inn lok nr på, men igjen, det er en smak og vane sak.
 
Om du ble noe klokere av dette vet jeg ikke.


Edited by Tåge - 05 februar 2014 at 16:58
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Tog View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 11 mars 2013
Status: Offline
Points: 270
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2014 at 16:54
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.