MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Første måned
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Første måned

 Post Reply Post Reply
Author
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Første måned
    Posted: 19 august 2005 at 16:59

Ok, for en mnd siden satte jeg med ned her ved PCen og bestemte meg for å satse på MJ igjen. Tanken hadde surret i hodet mitt en god stund, og det var digg å endelig komme i gang. Jeg skjønte fort at det ikke er bare bare, så jeg surfet innom diverse sider med "newbie-info" og hit, til MJF. Det tok ikke lange stunden før jeg var meldt på forum og begynte med mine første nygebynner-spm.

Det var mye nytt. Jeg holdt på dette frem til alkoholen og damene tok meg (ca 15 ) og la alt på hylla. Til min skrekk så jeg at alt var nytt. DDC, utstyr, skinnemateriell.... Men men, jeg hoppet i det, og kontaktet NMJ for å suplementere på mitt gamle utstyr. Min onkel som var MJ-guru da jeg var liten tipset meg om NMJ, og jeg angrer ikke. Flott service, rask tilbakemelding og rask levering, så bare 4 dager etter at jeg bestemte meg, var jeg i gang. Uheldigvis (!!) kom ferien i veien for storsatsing fra første stund, men alt i alt har et vært en god start.

Dette forumet har vært en kjemperesurs for en nybegynner. Jeg har allerede lært en hel del her, og funnet en ny sosial omgangskrets. Jeg ser virkelig frem til å møte mange av dere i Drammen eller Bergen .
Jeg ser jo det at ikke alt er fryd og gammen, og det er en del uenigheter, og jeg hører rykter om at det er en del krig og bitching på MJFs medlemsforum, men det skal man jo raskt eliminere, hehe .

Jeg sitter her nå, en mnd etterpå, og føler at jeg har en hobby jeg vil bli gammel med. Nygift med en nydelig kone som vil lage landskap for meg, lykkelig igang med første layout og med en hel garasje til disp er ikke å forakte. Jeg har vel 1001 spm om div digitalt o.l, men jeg tror nok det vil ordne seg.

Jeg er medlem i MJF nå, og har fått mine første MJ-blader. NJF også, med På Sporet. Og itillegg kommer Modell Railroader i posten en gang i mnd. Masse lesestoff men det klager jeg ikke på.

Alt i alt er jeg en fornøyd nybegynner, som virkelig lovpriser denne hobbyen og de som holder på med den. Takk til dere alle på forum, takk til MJF og sist men ikke minst, takk til NMJ som ga meg en knallstart!

Dette er livet

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
crasyhh View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 24 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 101
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote crasyhh Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2005 at 17:11

hei geir! jeg er helt enig med deg!!! detter er et supeert forum!

(om en det ikke er så mye om z-scala her så, men det skal jeg nok snu...) og det ville vert hyggelig og møtes i solberghallen, jeg er og iforstått med at du er ambulangse sjafør på helse sør, så dat er det jo bare og brekke benet mitt da så må du komme og hente meg.......hahaha!!!

ps.detter mitt 50tiende inlegg geir..



Edited by crasyhh

Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2005 at 17:41

Litt samme her. Solgte alt jeg hadde av Mj utstyr i 12-13 års alderen for å kjøpe LEGO tog, men beholdt et damplok(min brors) og et par skinner....helt til barna var blitt så store at de kunne brukes som argument for å starte opp igjen.  Resten av historien ligger i kompaktformat på webloggen min på Norsk MJ forum:

http://www.norskmjforum.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3391

 

Roger Abel

 

Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 august 2005 at 10:24

Hei GeirC !

Enig med deg, et supert Forum, og mye ressurser. Som deg, så startet også jeg opp igjen etter en pause på maange år. Takket være NMJ v/Finn, som jeg traff på en Hjem og Hobby messe på Sjølyst for endel år siden. Tror det var "91. Maken til entusiastisk, hyggelig, hjelpsom fyr !  Jeg måtte bare begynne igjen !!  Og siden har snøballen rullet, og blitt STOR.

Det er oppbyggende og balsam for sjelen å ha en hobby. Har du i tillegg en forståelsesfull kone, ja så er alt perfekt !

Lykke til videre både med hobby og kone !

MJ-hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.