MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Registreringsnummer på tog !
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Registreringsnummer på tog !

 Post Reply Post Reply
Author
OSLO-S View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 14 januar 2014
Location: Norge
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OSLO-S Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Registreringsnummer på tog !
    Posted: 03 februar 2014 at 19:17
Hei, ganske ny her i forumet og helt ny innen denne hobbyen. Jeg er en samler ulike flytyper og av de ulike flyselskap og derfor kommer følgende spørsmål:

Finnes det et offentlig register som viser togvognen regnr, 1.gangs reg på dato og år, dagens eier osv ??

Spørsmålet kommer fordi jeg er en stor amatørfotograf ( flyspotter) og har til tider besøk forskjellige togstasjoner og fotografert ulike lokomotiver, ulike lastevogner, containere, her i Oslo. Jeg bor i Groruddalen og ikke langt unna jernbanesporet og kjører forbi Nyland verksted og godsterminalen på Alna flere ganger i uken.

Før jeg begynner med å samle modelljernbane, ønsker å lage et register over hva som jeg kan finne på hovedbanen - Østfold og vestfolbanen, alt fra lokaltog til fjerntog.

Når det gjelder foto, så ønsker å registrere hvilkne lokomotiver og vogner jeg har tatt bilder av og dermed få en god samling. Så jeg håper at noen kan tipse meg hvor jeg finner et register over tog, her i Norge.

Jan
Hobby med ingen grenser
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.