MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Modell Railroader leveranser til Norge
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Modell Railroader leveranser til Norge

 Post Reply Post Reply
Author
Sverre Ødegaard View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sverre Ødegaard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Modell Railroader leveranser til Norge
    Posted: 16 august 2005 at 08:56
Jeg tok kontakt med Model Railroader og etterlyste september utgaven av bladet, og fikk til svar at de hadde lagt om rutinen for distribusjon i Europa, og at vi i Norge kunne forvente dette bladet ca. 27. August.

Dette til orientering. ( Så dere i ren desperasjon ikke beskylder postbudet og uskyldige familie medlemmer for underslag )
Hilsen

Sverre Ødegaard
Back to Top
arne View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2005 at 11:49
Mottatt og lest for lenge siden!

Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2005 at 13:06

Originally posted by Sverre Ødegaard Sverre Ødegaard wrote:

Jeg tok kontakt med Model Railroader og etterlyste september utgaven av bladet, og fikk til svar at de hadde lagt om rutinen for distribusjon i Europa, og at vi i Norge kunne forvente dette bladet ca. 27. August.

Dette til orientering. ( Så dere i ren desperasjon ikke beskylder postbudet og uskyldige familie medlemmer for underslag )

Jo, jeg har lurt på om postbudet er skap-MJ-er  .

Synd dette, for jeg fikk augustnummeret 1. juli, så det blir lenge å vente. Vi har jo fått bladene svært tidlig de siste par årene, men så forandrer de atter en gang rutinene. Håper det ikke går tilbake til den håpløse distribisjonen fra noen år tilbake, da mitt blad kunne ta omveien på steder som het Norway i USA og Canada. (Dette har faktisk skjedd!!)

Har du levering via air-mail, Arne, eller vanlig abonnement?

Ohio Soutern er et av mine favoritt-anlegg, så gleder meg til blade kommer.

KnuT

Back to Top
Nicholas View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nicholas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2005 at 13:22

Jeg har allerde fått bladet mitt, kom for ca 10-12 dager siden.

 

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2005 at 14:04

Du får trøste deg med at når bladet kommer så ligger det med et skjema hvor de ber deg fylle ut når du har mottatt bladet, og hvilken tilstand det var i når det kom...

I mitt tilfelle kom bladet 2/8 og var bortimot ødelagt i det plasten var åpen og bladet var sterkt vannskadet... Trains som kom to dager etter var derimot like bra som alltid

Eirik

Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2005 at 18:50

Både MR og Trains for september ble mottatt for ca 14 dager siden, begge i perfekt tilstand. De kom mens jeg var på ferie så jeg gidda ikke å fylle ut skjemaet...

Derimot savner jeg siste nr av Model Railroad News... de har hatt en utrolig dårlig leveransekvalitet, ble noe bedre etter at jeg gikk over til å betale blodpris for flyfrakt, men tror nok abonnementet stopper neste gang det skal fornyes.

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2005 at 21:03
Jeg fikk min MR for 14 dager siden....
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 september 2005 at 23:46
MR og Trains for oktober ankom onsdag 31. august i min postkasse...
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
arne View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote arne Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 september 2005 at 14:12
Mine kom og før helgen, og de går som vanlig post.
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2005 at 00:10

Jeg fikk også oktobernummeret mitt i forrige uke.

Men jeg har ikke fått mitt septembernummer, heller ikke andre her i Halden. Noen litt lenger nord fikk september-MR i midten av august.

Ser at det også er andre steder i verden at nettopp dette nummeret etterlyses.

Jeg har heldigvis fått et eksemplar av en som har fått to, så det går nå på omgang her i byen.

mvh Knut

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2005 at 01:44

Fikk mitt oktobernummer i går. Jeg lurer på om ikke jeg mangler september. Det har vært ganske travelt og litt mye stress den siste tida så jeg er ikke sikker engang. Må sjekke!

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 september 2005 at 07:02

Så vi er flere med samme problem?

Jeg fikk oktobernummeret mitt torsdag i forrige uke, uten å ha fått noe septembernummer...

Så, på fredag sendte jeg en mail til MR og fikk løfter om et nytt tilsendt septembernummer (i løpet av 4-5 uker).

Men, mandag denne uke kom så septembernummeret i postkassa, så jeg får vel to av det etterhvert...

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 desember 2005 at 18:29

Gjett hva som kom i posten I DAG. Jada, mitt septembernummer. Sent men godt? De har faktisk lagt ved et kjema som skal fakses tilbake hvor jeg skal fylle ut når jeg fikk bladet. Utrolig nok er bladet i perfekt stand. Lurer på hvor det har ligget så lenge.

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2005 at 01:18
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Gjett hva som kom i posten I DAG. Jada, mitt septembernummer. Sent men godt? De har faktisk lagt ved et kjema som skal fakses tilbake hvor jeg skal fylle ut når jeg fikk bladet. Utrolig nok er bladet i perfekt stand. Lurer på hvor det har ligget så lenge.

Hilsen,
Laurenz


Må bare få gratulere...

Her er det vel snart en uke siden januarnummeret dukket opp...

Eirik

Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 desember 2005 at 12:46
Laurenz,

ja, det er virkelig utrolig. Undrer på om noen av oss har vært prøvekaniner for ny distribusjon.
Jeg fikk et nytt tilsendt. Og det kom lenger før jeg fikk det ordinære septembernummeret, men det kom  i løpet av oktober, tror jeg.
De andre nummerene har kommet til vanlig  tid,  jeg fikk også mitt januarnr. for en ukes tid siden.

mvh KnuT
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.