MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Posten=inkompetanse og udugelighet?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Posten=inkompetanse og udugelighet?

 Post Reply Post Reply
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Posten=inkompetanse og udugelighet?
    Posted: 15 august 2005 at 10:31

Dagens lille utblåsning... Sitatet under er fra en epost jeg nettopp har sendt posten:

Hei!
Forsøker på nytt og komme noe videre med min manglende pakke med ankomstnummer CP xx xx xx xxx US

Pakken skal ha ankommet 1/8. Jeg mottok ikke noe varsel om pakken før jeg fikk en duplikatmelding den 10/8

Ved kontakt med kundebehandlingen fikk jeg høre at jeg jo skulle ha mottatt et varsel mye tidligere, samt et brev med forespørsel om hvordan pakken skulle fortolles. Siden de ikke har kommet frem har altså begge disse tydeligvis blitt borte internt hos Posten Norge…

Jeg ble så satt over til utenlandavdelingen og ble da lovet at det skulle letes etter den manglende fakturaen i pakken og at de skulle ta kontakt igjen om de ikke fant den. Noen slik kontakt har jeg ennå ikke fått.

Det manglende fødselsnummeret ble sendt inn på epost til denne epostadressen jeg nå benytter på torsdag formiddag og også i den eposten bemerket jeg at den jeg tok den manglende tilbakemeldingen som et tegn på at faktura var funnet. Noen tilbakemelding ble heller ikke mottatt på den eposten.

Likevel må jeg altså nok en gang selv ringe kundebehandlingen nok en gang i dag for å høre hva som skjer, og får da beskjed om at de fortsatt mangler faktura på pakken…

Da må jeg si jeg virkelig begynner å lure på hva slags folk det egentlig er som sitter hos posten og svarer telefoner, leser epost og gir løfter uten å gjøre det minste for å følge opp… Maken til slurvete og uinteressert kundeservice tror jeg aldri det hadde vært mulig å få oppleve i et privat transportselskap. I så fall hadde neppe de som sto for den slette behandlingen hatt jobb særlig mye lengre...

Vedlagt denne epost finner dere en *pdf fil med min samlede transaksjonsoversikt fra banken for juli som dere kan kose dere med. Når underholdningsverdien i denne synker kanskje dere kan ta en titt på en av de nederste linjene midt på side to hvor dere på datoen 2907 finner en visatransaksjon fra yyy på USD376,80 eller 2524,12 norske kroner.

Skulle dere ha behov for ytterligere informasjon vedr. det betalte beløpet håper jeg (trolig forgjeves) at dere kan ta kontakt med avsender på epostadressen xxx@yyy.zz. De kan sikkert fakse dere en kopi av fakturaen om nødvendig. Hadde det vært oppgitt et faxnummer på postens nettside skulle jeg sendt dem en epost selv og bedt dem om det, men så lenge posten ikke har oppgitt det der håper jeg dere og sender kan ordne opp dere i mellom uten å måtte gå den tungvinte veien om meg.

Må bare innrømme at jeg begynner å bli rimelig oppgitt postens brutte løfter, surr og rot De er jo ikke en gang i nærheten av å forsøke å være servicevennlige jo... man må jo hale alt ut av dem for å komme noen vei... Rart at de ansatte som oppfører seg slik ikke skjønner at de er i ferd med å utradere sine egne arbeidsplasser til fordel for privatisering når de driver på slik...

Eirik

Back to Top
bengtka View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 108
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bengtka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2005 at 11:53

Hei Eirik

Føler med deg, har vært gjennom det samme flere ganger, også at pakken blir sendt i retur mens "posten" sitter og klør seg i hodet og ikke skjønner bæret.

Stå på, den som gir seg har tapt.

Bengt

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2005 at 12:40
Originally posted by bengtka bengtka wrote:


... mens "posten" sitter og klør seg i hodet og ikke skjønner bæret.




Jeg omadresserte posten i sommer... 200 spenn.
Det kom vel fram rundt 5-6 brev til ferieadressen, i løpet av 3 ukers
fravær.
I kassa hjemme lå det minst 10...
Bl.a et viktig et i forbindelse med et møte i sommer.

Sjanseløst.

mvh
Henning L
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2005 at 13:17

Når man skal sende post/Pakker er ikke de bedre enn andre bedre.

Som logistikansvarlig i et frima(permitert) så opplevde jeg at kunder ringte og spurte hvorfor ikke de hadde fått varene. Når så ringte man transportøren som ikke kunne finne den. Så da var det bare å sende en ny pakke av gårde med samme innhold

I Løpet av årene brukte vi Linjegods og Nordisk Express samt posten på småpakker. Når det kommer til et stykke er alle like, dvs like flink til å rote bort det du sender.

Sas/Braathens har egen avdeling med budbiler på gardermoen for å kjøre ut bagasje til folk som ikke har fått den ved annkomst. Oppleve at bagasjen havnet i Tromsø når jeg skulle til Storkmarknes lufthavn(vesterålen) og det er 50mill mellom stedene med bil.

Så i transportbransjen virker det som at det er vanlig å rote bort det man sender med de.

 



Edited by Wickerman
A matter of life and death
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2005 at 13:44
Vi sender mange pakker med posten hver dag, og har faktisk aldri opplevd at en pakke er blitt borte. Derimot hender det ganske ofte at posten ikke sender ut hentemeldiner. Vi får stadig telefoner fra kunder som etterlyser pakker som ligger og venter på dem på postkontoret...

Før ferien sendte vi en ATV (firehjulsmotorsykkel) med DHL nordover, og når den ikke var fremme til forventet tid, førsøkte vi å spore den med hjelp av "sporingskontoret" til DHL i Oslo. I følge dem skulle den stå på lageret der, så de skulle lete etter den. Etter mange telefoner med masing (fordi de ikke ringte tilbake som de lovte) var fortsatt beskjeden at de fortsatt letet når det hadde gått en uke... Jeg hadde ikke før lagt på, så fikk jeg beskjed fra kunden vår at den var kommet frem til Nord-Norge. Og da holdt de fortsatt på å lete etter den på lageret i Oslo... Og de ringte aldri tilbake igjen, så for alt jeg vet leter de kanskje fortsatt...
Back to Top
PIO View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 desember 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 150
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PIO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2005 at 13:54

Ikke rart de ikke finner en ATV da, den er jo så liten  .

Kanskje en av medarbeiderene stappet den i bukselomma sammen med tobakkspakka si før ferien også har han ikke vasket buksa si enda  he he

Med hilsen Svein Erik.
En Hedmarking som har blitt guttunge igjen og trives med det !!

<a href="http://home.broadpark.no/~sesahli/">Sjekk gjer
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2005 at 19:09

Skjønner godt din frustrasjon Eirik, men er det noen som "leverer" hver eneste gang??? Neppe... verden er full av inkompentente idioter... 
Hvis nå alle var like flinke som deg og meg...

Muligens litt inhabil når det gjelder Posten (har jobba der i mange år og drifter nå IT-miljøet deres), men tidligere erfaringer viser jo at fryktelig mange av de som etterlyser pakker faktisk har rota bort den selv, spesielt når den er sendt til et større firma hvor det ikke bestandig er adressaten som kvitterer... Hadde en slik sak tidligere i sommer når jeg sendte "kasserer-PC" til Formannen... den ble borte hos et kjent firma som de fleste av oss kjenner godt... men etter at jeg påpekte at den faktisk var kvittert ut... så dukka den opp igjen!!!

Har handla 100-vis av pakker fra USA og ikke en eneste har kommet bort... dog er det veldig varierende transportid, men konkurrentene tar jo slike  fantasifulle priser at det er fullstendig uaktuellt! Men for all del...  har selv vært temmelig oppgitt over mine "kollegers" feil og rot!

Privatisering er fristende i mange sammenhenger, men blir man kvitt idiotene av den grunn??? Har nettopp kommet hjem fra hotellferie i Norge/Sverige sammen med familien og bodde 10 netter hos en av de største hotellkjedene... makan til  mye rot og forskjellige tolkninger av regler.  Sentral booking lover og lover, men på hotellene svarer de noe helt annet! Seriøst... og privat!

Telenor er jo skrekkeksempelet for hvordan det går når man organiserer seg helt bort fra kundene... ingen som tar ansvar og alle svarer i hytt og pine fra flotte kundesentre og man ikke aner hvem man egentlig snakker med. Hater ikke du også når du sender en epost til et firma og de ikke svarer på det du spør om? Og ikke minst når de undertegner anonymt med "med hilsen kundeservice"... Det er irriterende det!

Og slik kan man fortsette med useriøse firma i det uendelige... Hmmm... når jeg tenker meg om har jeg vel ennå tilgode å handle fra et kjent firma i Vestfold... mon tro om de er til å stole på?

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2005 at 20:26

Problemet mitt er ikke at pakken er forsvunnet. Den befinner seg trygt og godt på postens tollager i Oslo. Nå i ettermiddag har jeg faktisk fått en e-post fra tollavdelingen hvor de beklager og sier pakken nå er fortollet og vil bli sendt videre i morgen, så da er det håp for videre skinnelegning i hagen

Jeg har forøvrig selv jobbet flere år på lager tidligere og tilbragt utallige timer i telefonen på jakt etter pakker føles det som. Vårt firma benyttet omtrent utelukkende Tollpost til transportene, med mindre mottager selv forlangte noe annet. Og selv om det hendte det gikk galt så var det overraskende sjelden faktisk. Det som som regel skjedde var bare at pakken brukte lengre tid enn den egentlig skulle. Det var vel bare en gang en pakke ble totalt borte og vi måtte sende nye varer.
Faktisk så var også den gang posten noen av de værste å komme gjennom til og få noe fornuftig ut av, selv om deres kundeservice ovenfor bedrifter var vesentlig bedre enn hva jeg føler de ofrer på privatpersoner.
Forskjellen jeg føler i forhold til posten nå er bare den at både hos Tollpost og de andre transportørene jeg har vært borti så kommer du hvertfall gjennom på telefonen til en medarbeider som har mulighet til å finne ut av ting. Om det så er å sjekke med en kollega, løpe ned på lageret og titte eller ringe sjåføren på en bil. Hos posten så føles det som du kommer til en ugjennomtrengelig mur hos deres kundebehandlere. De sitter jo bare ved et skrivebord og forholder seg til hva de får opp på skjermen sin de... De har ikke den minste mulighet til å fysisk sjekke et lager eller en pakke selv. de må bare sende beskjeder videre og håpe de blir fulgt opp lengre bort i systemet. Når så ikke skjer og du må ringe inn på nytt så treffer du selvklart en ny kundebehandler og må begynne helt forfra igjen... Det syns jeg er et særdeles kundefiendtlig og lite servicevennlig system.

Eirik

Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2005 at 21:20
Originally posted by eika eika wrote:

..... Hos posten så føles det som du kommer til en ugjennomtrengelig mur hos deres kundebehandlere. ......

Eirik

Ja, de har vel innført brannmur, tenker jeg, i frykt for all virusen .... eller var det viraken ....

Bjørn Egil
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 august 2005 at 23:21
Originally posted by eika eika wrote:

Forskjellen jeg føler i forhold til posten nå er bare den at både hos Tollpost og de andre transportørene jeg har vært borti så kommer du hvertfall gjennom på telefonen til en medarbeider som har mulighet til å finne ut av ting. Om det så er å sjekke med en kollega, løpe ned på lageret og titte eller ringe sjåføren på en bil. Hos posten så føles det som du kommer til en ugjennomtrengelig mur hos deres kundebehandlere. De sitter jo bare ved et skrivebord og forholder seg til hva de får opp på skjermen sin de... De har ikke den minste mulighet til å fysisk sjekke et lager eller en pakke selv. de må bare sende beskjeder videre og håpe de blir fulgt opp lengre bort i systemet. Når så ikke skjer og du må ringe inn på nytt så treffer du selvklart en ny kundebehandler og må begynne helt forfra igjen... Det syns jeg er et særdeles kundefiendtlig og lite servicevennlig system.

Eirik

Ja, vi er vel alle enige om at "Kundesenter/Callsenter" i alle former og fasonger ikke akkurat kommer kundene tilgode... Vi har selv lagt ned den lokale brukerstøtta til fordel for en sentralisert Helpdesk og det medfører selvsagt at mine lokale kunder ikke får den samme hjelpen som de har vært vant til og selv om veldig mye kan fjernstyres idag så er kunnskap om lokale forhold noe som fullstendig er borte hos de fleste firma. Hurra for framskrittet.

Hadde jeg bare funnet han som fant på dette...

Morten
formann i FMFMCS (Foreningen Mot Fullstendig Meningsløse CallSenter)

Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2005 at 16:42

Før det ser ut som jeg hiver meg utpå med hemningsløs og ensidig kritikk av diverse Vesener (private såvel som offentlige), må jeg nevne at Posten forsåvidt har vært rimelig seviceinnstilte og levd opp til forventningene jeg har til levering. Erfaringene eika summerer opp i brevet til Posten beskriver likevel godt den suppedasen man havner i når ting går fullstendig skeis. For når det først går skeis, må man kontakte (u)vesenet. Og de beskytter seg godt. Denne artikkelen i Aftenposten bør leses av alle som er forbanna på leverandørene sine.

Selv provoseres jeg mest av den tiden Vesnene spiser av min egen tid for å effektivisere sin egen. Det er noe paradoksalt over å bli avspist med en båndspiller som tilgjort entusiastisk og høflig forkynner at min samtale er viktig for dem. Alle kundebehandlere er opptatt, åpenbart med noe som er mye viktigere. Innimellom nynner Enya, sikkert for å roe ned den stigende irritasjonen.

Takk for at du venter. Mellom linjene aner man budskapet: "Takk for at du venter. Når vi kaster bort tiden DIN gjør at vi kan spare inn på personalutgiftene VÅRE." Tid er penger, og så lenge jeg venter, bruker jeg min tid som ellers kunne vært brukt på noe annet. Effektivisere min tilværelse, for eksempel.

 

 

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 august 2005 at 18:27

Hei,

Og på radioen sier de i dag at Posten ifjor har betalt kr. 29 mil. i erstatning for tapte paker. Det er mye penger det. Det er tydeligvis mye som blir borte.

Også jeg har mistet flere sendinger, det er utrolig frustrerende. Brev har jeg aldri hatt noe problemer med men pakker er vist lett å miste. Det som forundre meg litt er hvor det blir av alle disse pakker. Her de eget lager?  De må jo bli funnet før eller senere?

Hører at mange klager på Telenor. De har jeg hatt absolut null problemer med. Jeg kan ikke si det samme om mange av deres konkurenter.

Erfaringer er tdeligvis delte.

Å ja, noen nevnte fly. Det er litte bagasje som blir borte i Norge. Prøv Heathrow eller Schiphol! Men i motsetning til Posten så klarer flyselskapene i det allerfleste tilfeller å finne tilbake bagasjen. En veldig vanlig årsak til at bagasjen "blir borte" er at den rett og slett ikke rekker flyet fordi folk møter sent til flyet. Det tar tid å kjøre en koffert gjennom bagasjeanlegget og få den kjørt ut til flyet. På Gardermoen er grensen satt til 20 min. for at en bag skal rekke flyet i god tid.

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2005 at 00:40

Kom akkurat til å tenke på at julekortet fra min kamerat i winnipeg, Canada forsatt ikke har kommet....

A matter of life and death
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2005 at 00:43
Originally posted by Laurenz Laurenz wrote:

Å ja, noen nevnte fly. Det er litte bagasje som blir borte i Norge. Prøv Heathrow eller Schiphol! Men i motsetning til Posten så klarer flyselskapene i det allerfleste tilfeller å finne tilbake bagasjen. En veldig vanlig årsak til at bagasjen "blir borte" er at den rett og slett ikke rekker flyet fordi folk møter sent til flyet. Det tar tid å kjøre en koffert gjennom bagasjeanlegget og få den kjørt ut til flyet. På Gardermoen er grensen satt til 20 min. for at en bag skal rekke flyet i god tid.

Hilsen,
Laurenz

På Heatrow(london) sjekket jeg og mine 2 kompiser bagasjen ved gaten føre vi gikk om bord på flyet . Dette var lenge føre 11/9 og fikk den på vanlig måte på Fornebu(Oslo)

A matter of life and death
Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2005 at 11:10

Vel, jeg fikk to pakker sendt over fra USA i slutten av juli med USPS Air Express. Jeg fikk tracking# og greier. Men når pakkene var sendt fra USA, ble de borte. Det skulle gå 3 uker før jeg fikk dem, og ette skulle egentlig ta 3 dager. Hva hade skjedd? Jo, de var mottatt på Gardermoen, men hade havna på en pall et eler annet sted og ikke ankomst registrert av posten selv. USPS hade sitt på det reine, SAS hadde sitt på det reine, men posten... "Beklager, men grunnet ferieavvikling ble det litt rot her"

Slik går det når inkompetente mennesker setter seg ned og forandrer på system som har fungert helt fint i mange år. Norges hovedproblem idag er at alt skal forandres og moderniseres, og når det nye systemet endelig fungerer, finner en annen loke ut at et nytt system trengs. Har jobbet i staten siden 96 så jeg vet en del om dette, bl.a. Forsvaret, Telenor og nå helsevesenet.

Og denne privatiseringsbølgen som går over landet... Bare se på helsevesenet. Det er en tragedie. Man forsøker å tjene penger på helse... Staten altså.

Nei, Posten Norge er en flopp. Desverre. Jeg kommer til å bruke UPS eller DHL fra nå av, selv om det koster litt ekstra.

 



Edited by GeirC
Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2005 at 19:53

Hei Alle

Jeg kan som kunde i norske mj butikker, nikke genkendende til de problemer i beskriver. 

Ofte har jeg oplevet at pakker sendt poste restante, til et postkontor i Norge, ikke er fremme til ønsket tid, selvom jeg telefonisk har fået konfirmeret at pakken er afsendt i god tid. I et tilfælde, var pakken aldrig kommet ud af afsenderposthuset!!!! Dette blev opdaget ca 3 uger efter den var afleveret af afsender og efterlyst i posten.

Pakker afsendt til min adresse i Danmark er ofte flere uger undervejs. Dette behøver ikke være posten i Norge som er problemet. I Danmark har pakken ofte ligget længe hos toldposten, inden jeg får information om pakken. Jeg har ofte måttet efterlyse en pakke, som så "pludselig" dukker op.

Ud over fragtudgiften til Danmark, kommer så moms, gebyr for at fortolde og gebyr for at betale. Dette i liberaliseringen, globaliseringen og privatiseringens hellige navn. Alt skal regnes ud i kroner og ører og service er noget vi må tænke os til.

Alt dette miskmask, tror jeg gør at vi er begyndt at tænke kreativt. Pakker sendes til nabo landet. ( måske skulle vi lave en internetside som fortæller hvad der er mest smart). Venner tager pakker med når de alligevel er afsted, (måske skulle vi lave en internetside med information om hvornår nogen skal afsted, enten den ene eller den anden vej). Penge sendes kontant i breve (Måske vi skulle lave internetside hvor .........).

Vi får hele tiden at vide at servicen bliver bedre, samtidig med at den også bliver billigere!!!!!!!!!!! Det kan VEL ikke lade sig gøre. 

Altså i er ikke værre stedt i Norge end i resten af Europa, tror jeg.

Jeg vil gerne hjælpe, hvis jeg kan, bare skriv.

Med modelbanehilsen

Dan  



Edited by Dan Rasmussen
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2005 at 21:11

Jeg kan ikke dy meg, Geir.

Ettersom vi er på Off-Topic, sporer jeg litt av: Selv jobber jeg i det kapitalistiske og skumle Private Helsevesenet. Så langt har Det Offentlige bare godt å si om de tjenestene vi leverer, både fordi totaltjenesten til publikum er blitt mye bedre, samt at kostnadene er kuttet. Dermed kan den økonomiske gevinst komme pasientene til gode på andre segmenter. Brukerundersøkelsen viste at 98% av brukerne var "godt fornøyde".

Joda, det kan godt hende jeg tråkker i det med begge beina nå. Jeg kunne bare ikke dy meg. Og selvsagt er det mulig å fortelle en historie ved bare å ta frem de argumentene som passer min egen hensikt. ..for eksempel ved å at man lager brukerundersøkelsen slik at det nesten blir umulig å signalisere misnøye - men det er en debatt i seg selv.

Og ja, vi gjør feil vi også. Men om vi ikke tar dem alvorlig, ryker kontrakter og arbeidsplasser.

Lars, i fri dressur, og som ikke kunne dy seg...

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2005 at 21:20
Originally posted by GeirC GeirC wrote:

Nei, Posten Norge er en flopp. Desverre. Jeg kommer til å bruke UPS eller DHL fra nå av, selv om det koster litt ekstra.


Vel, hvis du leser min historie i denne tråden, ser du at DHL ikke så mye bedre de heller...

Mvh Heine

Back to Top
Laurenz View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 636
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Laurenz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2005 at 21:40
Originally posted by Wickerman Wickerman wrote:

På Heatrow(london) sjekket jeg og mine 2 kompiser bagasjen ved gaten føre vi gikk om bord på flyet . Dette var lenge føre 11/9 og fikk den på vanlig måte på Fornebu(Oslo)

Du mener at du spurte om de hadde fått bagasjen din? Mange som gjør det. Vi pleier bare å svare "jada, den har vi fått". Selv vi ikke har noen måtte for å sjekke om det faktisk stemmer. Så det er egentlig ganske meningsløst å "sjekke".

Hilsen,
Laurenz

Back to Top
GeirC View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 14 juli 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 250
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirC Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2005 at 21:42

Hehe! Vel jeg jobber i Helse Sør, som er en katastrofe som vi alle vet. Og det at dette landet har mistet 1/4 av alle ambulansene de siste 8 årene sier vel sitt, og at Adm Dir i Helse Sør får en fallskjerm på 9 mill samt en kjempeøkning i lønn samme dag som 30 sykepleiere mister jobben i samme organisasjon....

Men dette er et MJ-forum. Det jeg syns er ille er hva de gjør med jernbaneverket....

Geir C - "I"m on a roll people!"
Back to Top
Nicholas View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nicholas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 august 2005 at 22:06

Jeg skjønner at man har dårlig inntrykk av tjenesteleverandører her i landet. Avinor er min arbeidsgiver, og ja, jeg var ikke i stand til å jobbe 27. september ifjor.

Bunnlinjen er det som teller, ikke service, tilgjengelighet eller ryddighet. Kun bunnlinjen.

Jeg vil ikke ha det slik.

(rettet skrivefeil)

 



Edited by Nicholas
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.