MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Mitt innlegg vises ikke i forumet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mitt innlegg vises ikke i forumet

 Post Reply Post Reply
Author
Janfo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 november 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mitt innlegg vises ikke i forumet
    Posted: 08 desember 2013 at 14:22
Hei
Har nettopp lagt ut noen bilder på forumet under, fikk da opp en melding om at dette er et moderert forum, trykket OK så viser det seg at jeg må være innlogget for å se innlegget mitt, det kom heller ikke opp som nyeste innlegg. Hva har jeg gjort feil da jeg la inn innlegget.
 
Mvh
Jan
JAN
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2013 at 15:33
Jeg ser nå innlegget ditt med fire bilder, og det gjøre både som innlogget og ikke innlogget.
Svein S
Back to Top
Janfo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 november 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2013 at 17:03
Hei
Takk for tilbakemelding, det skyldes vel kansje litt treghet i systemet at en ikke ser egne innlegg rett etter det er postet.
Mvh
Jan
JAN
Back to Top
Kait View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 202
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kait Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2013 at 17:21
Det var ingenting galt, men innlegget lå og ventet på godkjenning.

Kai
Back to Top
Janfo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 november 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 94
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Janfo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 desember 2013 at 17:24
Se det ,da var den saken oppklart, takker
Mvh
Jan
JAN
Back to Top
Nedernoor View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 28 februar 2013
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nedernoor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2014 at 08:42
Jeg har det samme "problemet"? La inn et svar i en tråd i går, og det er fremdeles "pending", mens andre innlegg ser ut til å bli lagt til uten videre....
 
Hva kommer det av?
Trains, planes and automobiles. Not necessarily in that order...
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2014 at 09:31
Originally posted by Nedernoor Nedernoor wrote:

Jeg har det samme "problemet"? La inn et svar i en tråd i går, og det er fremdeles "pending", mens andre innlegg ser ut til å bli lagt til uten videre....
 
Hva kommer det av?
Årsaken skulle i utgangspunktet være at forumet for kort tid siden ble satt opp slik at første innlegg fra "ny" bruker måtte godkjennes manuellt for å unngå at spammere registrerte seg på forumet og kom ut med sine spam-meldinger. Systemet gjorde dog dette på en slik måte at også første innlegg etter endringen fra også tidligere registrerte brukere måtte godkjennes. Dermed må moderatorene inn å godkjenne disse innleggene i de trådene manuellt.
 
Siden det nå er styremedlemmene som har tatt over som moderatorer her så må det nå i slike tilfeller sendes en PM til dem (de sal la seg finne på forumet om du velger "medlemmer" og sorterer listen etter medlemsgruppe og blar til du kommer til "mjf-styremedlem"-gruppen) for å få frigitt innleggene.
 
Mvh
 
Eirik
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Nedernoor View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 28 februar 2013
Location: Nederland
Status: Offline
Points: 42
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nedernoor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 januar 2014 at 09:56
OK! Takk skal du ha, Eirik. Smile
 
Mvh
Trond


Edited by Nedernoor - 17 januar 2014 at 09:57
Trains, planes and automobiles. Not necessarily in that order...
Back to Top
PB57 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 25 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PB57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 februar 2014 at 18:58
Hei,

Jag har et innlegg fra 3/2-14 liggende til godkjenning/pending approval i: Arrangementer, treff, utstillinger og messer. På vegne av Horten Modelljernbane Klubb.

Sendte PM til ett styremedlem 4/2-14, som ble åpnet 6/2-14 men ikke svart på.

Sendt forespørsel til styret via kontaktskjemaet 6/2-14, ikke svar til nå.

Håper noen som kan ordne med godkjenning leser dette.
Takk for hjelpen.

Hilsen Petter
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2014 at 14:17
Originally posted by PB57 PB57 wrote:

Hei,

Jag har et innlegg fra 3/2-14 liggende til godkjenning/pending approval i: Arrangementer, treff, utstillinger og messer. På vegne av Horten Modelljernbane Klubb.

Sendte PM til ett styremedlem 4/2-14, som ble åpnet 6/2-14 men ikke svart på.

Sendt forespørsel til styret via kontaktskjemaet 6/2-14, ikke svar til nå.

Håper noen som kan ordne med godkjenning leser dette.
Takk for hjelpen.

Hilsen Petter
Etter at Kai, Dag Cato og jeg trakk oss fra administrering og modereringsjobbene her på forumet på bakgrunn av MjFstyrets handlinger, krav og regeltolkninger er det ut fra den informasjon jeg har styremedlem Morten Wæraas ("midnight") som skal ivareta den daglige moderasjon, mens foreningens webmaster Pelle og formann  Morten Stegard ("mstegard") skal ta seg av administrasjonen. En av de tre burde kunne hjelpe deg i løpet av kort tid...
 
Er det en av disse du har kontaktet uten å få det ordnet?
 
Worst case, om det er samme melding du la ut på gamle norsk mj-forum ang. åpent hus så kan jeg jo kopiere teksten derfra og reposte den her om du vil og ikke styret eller webmaster får ut fingeren og hjelper deg ?
 
 
 
Mvh
 
Eirik
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2014 at 17:40
Da er innlegget godkjent Smile

Siden jeg nå har alle rettigheter så er nok det enkleste å sende PM til meg eller legge inn en sak til Nettgruppa via kontaktskjema. Tror ikke det skjer særlig mye om det sendes andre steder...
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
PB57 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 25 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PB57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2014 at 19:10
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by PB57 PB57 wrote:

Hei,

Jag har et innlegg fra 3/2-14 liggende til godkjenning/pending approval i: Arrangementer, treff, utstillinger og messer. På vegne av Horten Modelljernbane Klubb.

Sendte PM til ett styremedlem 4/2-14, som ble åpnet 6/2-14 men ikke svart på.

Sendt forespørsel til styret via kontaktskjemaet 6/2-14, ikke svar til nå.

Håper noen som kan ordne med godkjenning leser dette.
Takk for hjelpen.

Hilsen Petter
Etter at Kai, Dag Cato og jeg trakk oss fra administrering og modereringsjobbene her på forumet på bakgrunn av MjFstyrets handlinger, krav og regeltolkninger er det ut fra den informasjon jeg har styremedlem Morten Wæraas ("midnight") som skal ivareta den daglige moderasjon, mens foreningens webmaster Pelle og formann  Morten Stegard ("mstegard") skal ta seg av administrasjonen. En av de tre burde kunne hjelpe deg i løpet av kort tid...
 
Er det en av disse du har kontaktet uten å få det ordnet?
 
Worst case, om det er samme melding du la ut på gamle norsk mj-forum ang. åpent hus så kan jeg jo kopiere teksten derfra og reposte den her om du vil og ikke styret eller webmaster får ut fingeren og hjelper deg ?
 
 
 
Mvh
 
Eirik
 

Da løste saken seg, takk for hjelpen.

Hilsen PetterThumbs Up 
Back to Top
PB57 View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 25 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PB57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2014 at 19:12
Originally posted by midnight midnight wrote:

Da er innlegget godkjent Smile

Siden jeg nå har alle rettigheter så er nok det enkleste å sende PM til meg eller legge inn en sak til Nettgruppa via kontaktskjema. Tror ikke det skjer særlig mye om det sendes andre steder...


Takk for hjelpen, da vet vi hvor PM skal sendes.

Hilsen Petter
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2014 at 10:55
Originally posted by midnight midnight wrote:

Siden jeg nå har alle rettigheter så er nok det enkleste å sende PM til meg eller legge inn en sak til Nettgruppa via kontaktskjema. Tror ikke det skjer særlig mye om det sendes andre steder...
Slik innleggsgodkjenning må du nok regne med å følge opp nesten daglig på eget initiativ Morten... Du kan ikke regne med at brukerene oppdager at innleggene deres ikke vises og at de får med seg at de da må sende deg en melding for å få innlegget sitt synlig.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
midnight View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote midnight Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 februar 2014 at 21:28
Originally posted by eika eika wrote:

Slik innleggsgodkjenning må du nok regne med å følge opp nesten daglig på eget initiativ Morten... Du kan ikke regne med at brukerene oppdager at innleggene deres ikke vises og at de får med seg at de da må sende deg en melding for å få innlegget sitt synlig.
Nå er jobben som forumadmin enda en MJF-rolle jeg har påtatt meg med "en pistol mot tinningen" for å si det sånn. Jeg har i utgangspunktet ingen ambisjon om å lese alle tråder selv om jeg er innom forumet minst flere ganger pr. dag uansett hvilken rolle jeg har. 
Håper derfor at de som ser noe galt gir meg et lite hint om det er noe som krever oppmerksomhet så skal jeg gjøre så godt jeg kan for å følge opp!

Kan ikke se at det finnes noen "moderatorliste" (altså en liste med innlegg som må godkjennes eller som er rapportert) slik som phpBB (som vi bruker i O'Norway) har, men jeg har muligens ikke sett godt nok etter?
Morten W

H0 USA - Conrail, CSX & NS i Appalachia 1990+
O USA - Lehigh Valley ca 1975
Inspirasjon: Chubb, McClelland, T Koester, www.ldsig.org & www.opsig.org
Besøk www.onorway.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.