MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sommertid=hagetid, del 2
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sommertid=hagetid, del 2

 Post Reply Post Reply
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sommertid=hagetid, del 2
    Posted: 01 august 2005 at 22:54

Har vært en del dårlig vær ved solkysten i det siste, men litt mer har man da fått gjort i hagen

 

Slik så det ut når vi satte i gang i dag tidlig. Det synes kanskje at en veksel har blitt plukket opp igjen fra forrige billedserie? Ellers ligger det tre skinnelengder klare for montering

Skinnene komme som nevnt som løse profiler og svillematter og tres sammen til en hel skinne før montering.

Bildet over viser bare at man trenger ikke være noen piperøykende "lun" herre fra Tønsberg for å ta i bruk verandaen til skinnebygging på sommeren  Bordet blir imidlertid litt lite for disse skinnene, men rekkverket fungerer utmerket

5 skinnelengder, et par veksler og litt småskinner gikk med i dagens arbeide, og da var det på tide og hente ut et par vogner for den første prøverullingen  Omtrent etter siste vogn vil alle tre sporene begynne og kurve nedover mot høyre og gå sammen til et spor ut av stasjonen igjen. Hadde ikke regnværet dukket opp ville nok stasjonsbygningen og kommet med på et bilde
Om noen lurer på fargen på de to nærmeste vekslene så skyldes denne at det er brukte veksler fra "Tusenfryd" som har ligget ute uten trafikk en lengre tid. Jeg skal ta et bilde en gang senere etter et par runder med LGBs renselok så dere kan se forskjellen

Og slik ser det ut i motsatt retning. Om ikke så lenge vil det komme en lasterampe borte ved godsvognen på venstre side, samt ikke minst en platform mellom de to høyre sporene. Heldigvis har ikke Rhätische Bahn som er mitt forbilde noen høye platformer, så den skal knapt over skinnekanten tenker jeg. Lasterampen derimot må nok bli noe høyere, og denne vil bli bygget opp med sandstener fra Bloxxs

Det var så langt jeg kom før regnet avbrøt I morgen blir det modelljernbaneklubb, og ikke hage, men baneavdelingen håper på fint vær onsdag

Eirik

Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2005 at 14:04

Hei Eirik,

BT trur at dette er den einaste i landet:

 http://www.bt.no/tettpa/article391658

Du får kanskje opplysa dei ? :-)

Helsing

Terje O

 

 

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2005 at 15:02
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

Hei Eirik,

BT trur at dette er den einaste i landet:

 http://www.bt.no/tettpa/article391658

Du får kanskje opplysa dei ? :-)

Helsing

Terje O


"Eneste av sitt slag ja... Nå skal jeg ikke påberope meg å ha nådd helt opp til det nivået der ennå jeg da... har jo fortsatt bare plank og spor jeg  Ellers er vel dette typisk avisjournalistikk... om det er "den eneste" så betyr det mye for dem at det er nettopp "vår" avis som er den første til å fortelle om det. Høres ut som en eksklusiv artikkel da vet du

Eirik

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.