MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Takbelysning
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Takbelysning

 Post Reply Post Reply
Author
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Takbelysning
    Posted: 21 september 2013 at 23:28
Er det noen her som vet hvor man kan få tak i utstyr for å lage nedfelt tak (suspended ceiling på godt norsk) og klare plater til disse for å skjule belysningen?

I USA selger de dette på Home Depot og liknende, men jeg skulle gjerne visst hvor man kan finne slikt her hjemme. 


Link til en side som beskriver det jeg er ute etter : http://www.lkorailroad.com/layout-lighting-panels-part-i/
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2013 at 23:44
Tror jeg ville prøvd først hos en glassmester. Eventuelt produsenter av lysreklame.
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2013 at 02:26
Undertak og himling blir det kalt her til lands.
Slike profiler får du via ei byggsjappe, Bauhaus her vel på lager, men hos andre må det muligens bestilles.
Finnes mange montørfirmaer rundtom også, kanskje de har en god pris til deg?
Matt glass eller plastplater er penere enn slike ruglete plater, men det er bare min personlige mening.
Og plater, hverfall slette, kan skaffes hos et reklamefirma.
En glassmester kan nok skaffe ruglete.
Eneste "spesialverktøy" du trenger er vel blekksaks og popnagle-tang.
Back to Top
GETEL57 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 29 juli 2010
Location: Norge
Status: Offline
Points: 275
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GETEL57 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2013 at 19:31
Du kan velge mellom frostet film fra Clas Ohlson og lime på tilskprne plexiglass eller akryl(http://www.clasohlson.com/no/Pr341432001/Pr341432001) eller du kan søke på frostet plexiglass eller akrylglass. Du skal få opp en del treff på det søket.
Terje
Back to Top
øystein lb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 august 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 378
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote øystein lb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2013 at 22:25
Biltema har SAN(styren-akrylnitril) disse leveres i 1200X800 mm og er greie og kutte med nikkesag og mellom grovt blad(fint treblad)


Med aceton kan du få dette til og bli matt. 



Bruk til og lage nye bokser til indikatorer på skolen. Med baklys. Fungerte supert!
Blogg: http://nesttunrailway.wordpress.com/

Epost: oysteinlb(krøllalfa)gmail.com

Tron
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 september 2013 at 22:30
Takk for tips. Bauhaus kan jo da sjekkes ut sikkert. Jeg fant ikke noe umiddelbart på nettsidene deres, men jeg får ta en nærmere titt når prosjektstart nærmer seg.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.