MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bruktpriser på norske messer
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bruktpriser på norske messer

 Post Reply Post Reply
Author
Terje Storjord View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 344
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Terje Storjord Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bruktpriser på norske messer
    Posted: 24 juli 2005 at 20:20
God ettermiddag

I forlengelsen av tråden om skalabytte, så kan det se ut som første trekk vil være å selge unna mine amerikanske diesellok og godsvogner i H0. Jeg ser ut til å rekke Hortens-messa (Kaffe Eirik, god kaffe, you fix for me?) og legge ut sakene på et salgsbord der. Men hva betaler folk for second-hand? I mitt tilfelle er lokomotiver og vogner i tilstand "kun prøvekjørt", uskadd originalkartong, noe har ikke vært ute av eskene engang, kjente amerikanske selskaper (mye Santa Fe), ingenting mer enn 4 år gammelt, alt kjøpt nytt. Pristaket er egenimport eller Sianco-pris for samme varen. Og så forlanger vel kjøperne en "bruktrabatt" for å ha følelsen av å ha gjort et godt kjøp. 20-30 prosent?

Eller er det helt andre regler som gjelder på et salgsbord? Jeg skulle anta at en kjøper ville føle seg tryggere ved å handle på et nettbord og se på lokomotivet sjøl, enn på nett, sjøl med gode bilder i annonsen..

Whaddyathink?
Mvh Terje S
H0 S/N/US Ep.III DCC MBV-Små Tog
Bilder/video Ofotbanen: www.arctictrains.com
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2005 at 20:41

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:

Jeg ser ut til å rekke Hortens-messa (Kaffe Eirik, god kaffe, you fix for me?)

Notert, gi beskjed når du kommer

Eirik

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2005 at 20:16

Originally posted by Terje Storjord Terje Storjord wrote:


Eller er det helt andre regler som gjelder på et salgsbord? Jeg skulle anta at en kjøper ville føle seg tryggere ved å handle på et nettbord og se på lokomotivet sjøl, enn på nett, sjøl med gode bilder i annonsen..

Whaddyathink?

Me thinx zhe following:

En ide som kom fra problemstillingen ovenfor: Hva om man la ut sine objekter på mj-børsen, med overskrift: "Selges på messe (der og dato)," og en liste med salgsobjektene? Dermed kunne man være foreberedt på godsakene man vet man kan få se i virkeligheten. Pris kan man inkludere hvis man vil, men altså at selvesalget vil foregå på messen, og bare der. Dermed kan man få både i pose og sekk?

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.