MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Er det noe mangler her
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Er det noe mangler her

 Post Reply Post Reply
Author
jokingnutria View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 15 juli 2013
Location: fredrikstad
Status: Offline
Points: 23
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jokingnutria Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er det noe mangler her
    Posted: 15 juli 2013 at 18:20
Kjøpe det her som du ser under hos amundsen hobby i dag, er det noe jeg har glemt der og kjøpe dere, Kjøpte meg det start sett 81864 her for et år siden da og 81972 da, og kjøpte meg i går da 12 flexiskinner tresviller. Mye kan de bøyes og åsen bøyer jeg de jeg er ord blind så håper det er leselig

e-t1-t2-t3, og Z rett skinne, 25 mm 4 stk, å stoppbom med lys 4 stk, skinnelaskerisolering, skinnespiker 3 poser Sporplanlegger,  Sprøytepistol for trykkluft 1 
400 ml trykkluftbelholder Smile
Marklin z marklin ho union pacific big boy Jeg har dysleksi og eplepsi (Kiss from 1973-2016
Back to Top
smholt View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 206
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote smholt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2013 at 20:53
Flekskinnene kan bøyes noe uten å gjøre noe med de, men om du vil ha litt skarpere kurver, kutter du plastikken mellom svillene under skinnen for hver 3-4 sville i ytre skinne. Dermed kan du bøye de mye lettere. Avhengig av hvor store lok og vogner du vil kjøre, anbefales det å ikke bruke for liten radius. Selv bruker jeg ikke radier under 195 mm.

Fleksskinner er bra, bruker det mye, men det kan være enklere å komme igang med å bruke seksjonsskinner. Man har litt mer kontroll på resultatet da.

Selv om jeg bygger amerikansk, er det kanskje et og annet tips du kan finne på min egen hjemmeside, kanskje spesielt fra de eldste delene, f.eks. om du starter her:
mvh,
Svein-Martin Holt
platelayer - facebook
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,062 seconds.