MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Littfinski KSM-SG
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Littfinski KSM-SG

 Post Reply Post Reply
Author
Tuten View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 31 desember 2010
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tuten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Littfinski KSM-SG
    Posted: 19 april 2013 at 18:28
Banen på mitt første MJ-prosjekt er nå nesten helt ferdig (ihvertfall byggetrinn en..). Jeg har en vendesløyfe som skal automatiseres av en Littfinski  KSM-SG.

Her er koblingsskjema: http://www.habohobby.se/shop/578/art27/1531327-mul-27ee4e.pdf

Det første koblingsalternativet er det som er nærmest det jeg håpet jeg skulle få til:

"From Transformer" på tegningen er selvsagt det samme, og det samme er utgående kobling fra boksen. Jeg har ikke det som på tegningen er markert som "from digital central unit or booster".

Det er kanskje årsaken til mitt problem. multimeteret viser at det er strøm på skinnene, men togene stopper opp når de kommer inn i vendesløyfa.

Jeg styrer foreløbig med en Roco Multimaus som er koblet til Roco-transformatoren. Transformatoren står altså mellom MultiMausen og skinnene, og det funker som fillern over hele banen bortsett fra i vendesløyfa.

Jeg innbilte meg at jeg ikke trengte de koblingene som er merket "from digital central unit osv" fordi anlegget styres via transformatoren. Tydeligvis var det feil.

hva er egentlig problemet og hva er løsningen? Forsvinner "styresignalene" til toget i vendesløyfeautomatikken?
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 april 2013 at 18:38
Trafoinngangen på boksen din er kun for å drive boksen.
Inngangen merket med digitalsentral er inngangen for kjørestrøm.
I tillegg må alle forbindelsene til de ulike sporavsnittene kobles som på tegningen.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.