MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Skumplast!
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skumplast!

 Post Reply Post Reply
Author
mav View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skumplast!
    Posted: 20 juli 2005 at 13:28

Hvor kan man kjøpe skumplast ( den sorte typen?) ca 10-15 mm

Har tenkt å bruke det som underlag på anlegget mitt, har sett andre har gjort dette med stort hell

 

MAV



Edited by mav
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2005 at 16:07

Hei!

 Var en gang hos et firma i Kristiansand  (seilmaker Larsen?) som var ekspert på skumplast (de lager bl.a. puter ol. til en rekke båtprodusenter) for å kjøpe slik skumplast. De kunne da opplyse at skumplast oftest er farget etter "kvalitet" (densitet og materiale). Sort skumplast skulle i utgangspunktet både ha lav densitet (trykkes lett sammen) og være av et materiale som ikke er UV-bestandig (blir til støv etter noen år) etter det jeg fikk opplyst der.

Jeg kjøpte også tidligere for mange år siden slike skinneunderlag fra både Peco og Mössmer. Begge forvitrer relativt raskt, så etter 10 års tid er nok det meste borte.

Vær derfor kritisk til skumplasten om du ikke har tenkt å rive anlegget etter får år.

Back to Top
mav View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juli 2005 at 16:26

Ja jeg var og skeptisk til skumplast, men jeg så det en gang på ett anlegg, hvor man hadde dekket hele plata med dette, ikke bare skinneunderlaget, man kunne da enkelt skjære til veigrøfter i ett flatt landskap!

MAV

Back to Top
bondkall View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 08 januar 2005
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bondkall Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 august 2005 at 21:19

Hei!

Jeg tjener til livets opphold med å selge skumplast.  Den kvaliteten du etterspør er industriskum som ikke er så lett å få tak i, siden det aller meste som er å få her på berget er beregnet på bruk til stopning i møbler, puter m.v.  Si fra hvor mye du trenger så skal jeg se om jeg kan skaffe.

Martin

Back to Top
Øystein W View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 02 november 2004
Location: Benin
Status: Offline
Points: 70
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øystein W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 august 2005 at 01:17

Woodland har profilskåret etylenskum for formålet og det får du her:

http://www.modellcompagniet.no/

Det står ikke på siden men det er bare å ta kontakt.

 

 



Edited by Øystein W
ØW
Back to Top
mav View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mav Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 august 2005 at 12:56

Takk for svar, skal tenke litt på dette, mulighetene er flere ser jeg

 

Hilsen mav

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.