MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bildeopplasting - Brukervennlighet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bildeopplasting - Brukervennlighet

 Post Reply Post Reply
Author
GeorgII View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 30 september 2009
Location: Norge
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeorgII Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bildeopplasting - Brukervennlighet
    Posted: 27 januar 2013 at 03:17
Hei, jeg har et problem, kanskje jeg er alene, kanskje ikke. Forumet er veldig bra og det er den viktigste grunnen, vedsiden av bladet til at jeg er medlem. Når jeg er på forumet er det fordi jeg vil lese eller skrive noe om modelltog. Har man en blogg vil man også gjerne dele bilder. Jeg er ikke her fordi jeg er interessert i forumets tekniske fordeler og begrensninger. Derfor irriterer det meg at forumets programvare ikke kan håndtere de bildene man ønsker å dele med andre, uten at disse må reduseres og bearbeides av meg. Dette finnes det enkle løsninger på.

Jeg er klar over at forumet benytter seg av prisgunstig og foreningstilpasset programvare, men kanskje tiden er moden for en ny plattform som setter brukerens opplevelse like høyt som eierens. Foreningens økonomi hevdes å være god, hva med å ta skrittet inn i samtiden, eller kanskje til og med fremtiden?

Ment som forslag og positiv kritikk.

Jørgen


Edited by GeorgII - 27 januar 2013 at 03:21
H0, Lenz LSV100 ver.3.6, TC Gold7, TP
Back to Top
EirikS View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 23 februar 2010
Status: Offline
Points: 449
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EirikS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2013 at 17:02
Jeg kikka litt på supporten for forumet her.
Jeg fant at det her som på alle andre nye forum er mulighet for automatisk skalering av bilder.
En annen ting som er plagsomt er at instillingen som automatisk justerer bildebredde i overnstemmelse med layoutbredde heller ikke er riktig innstilt.
Store bilder blir for brede ved visning av tråder med "smal skjerm".

Både nedskalering ved opplasting, og nedskalering av bilder i visningen (både internt og eksternt lagret) er noe som absolutt ville gjort forumet mer brukervennlig.
Bildefiler fra digitalkameraer har allerede vokst seg så store at det ikke er rart at de fleste forum har hatt dette implementert noen år allerede.
Folk har problemer med nedskalering, det så jeg allerede når jeg leverte første intranettløsningen i 2002. Første rework var å la server håndtere det.

Kanskje forumansvarlig kunne bruke tid på å optimalisere disse to tingene ved neste arbeidsøkt?
Jeg ser jo at forumet snart bør oppdateres til nyeste versjon så.. Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,049 seconds.