MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - tyskervognene G33 og L33
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

tyskervognene G33 og L33

 Post Reply Post Reply
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: tyskervognene G33 og L33
    Posted: 14 januar 2013 at 14:32
Sitter her med noen modeller som skulle hatt dekaler, noen som har info om disse vognene? den til venstre er en vogn som hadde dekaler med når den ble kjøpt hos hobbytrain.http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/530803_10151362473214704_38973337_n.jpg Den har bremsehus, trenger så mye info om de som mulig! Smile

Edited by Stian - 14 januar 2013 at 14:32
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Håkon View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 05 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 9
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håkon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 16:42
Den til venstre ser ut til å være av tysk type Kassel.  Den hadde høyt buet tak.  Jeg har brukt nummerene
G 33660 og 33672.  Den siste hadde bremserplattform så det kan du bruke.
 
Den i midten kan være en Bremen, men der har jeg bare med bremserplattform nummeret 33813.
 
Den åpne vogna de til høyre ser ut til å være tysk type Klagenfurt.  Jeg vet ikke i farten om norske nummer til den.  Det kan også være Kønigsberg.
 
Jeg har fornorsket mange slike tidligere tyske, men det er noen år siden.  Jeg kan se om jeg har noen som likner de du har.  Om du har tilgang til gamle PS, så har det vært artikler der.  Er det Roco-vogner ?
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 17:25
Skaarerbanens Steinar har forsket mye på dette og mange i FREMO har etterhvert bygd om diverse tyske krigsetterlatte vogner til norske. Mye av informasjonen er basert på en artikkelserie i På Sporet for flere år siden.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 19:11
Det var vel og en artikkel for ikke så langt tilbake i ps eller mj bladet om de vognene der? jeg finner ikke samlingen med blader etter flytting, så kan ikke lete...
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 19:57

Originally posted by Stian Stian wrote:

Det var vel og en artikkel for ikke så langt tilbake i ps eller mj bladet om de vognene der? jeg finner ikke samlingen med blader etter flytting, så kan ikke lete...

Husker du denne tråden, Stian?
http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=5220&KW=tyske+godsvogner&title=fornorsking-av-tyskervogner

Kanskje noen av spørsmålene dine er besvart der?

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 21:09
Her en tråd om L vogner, Stian:

http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=6565&KW=Morten+Jacobsen&PID=17045715&title=l4-etter-sntun-metoden#17045715
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2013 at 22:57
Takk for linkene! 
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.