MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Skinnestreng code 250
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Skinnestreng code 250

 Post Reply Post Reply
Author
ØivindE View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 november 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØivindE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skinnestreng code 250
    Posted: 05 desember 2012 at 22:59
Hei, jeg trodde jeg hadde lagt ut bilder på dette eller et annet forum før, men jeg kan ikke finne noen. Så det må ha vært før 2004. Skal se om jeg kan finne noen bilder på som jeg kan legge ut eller sende deg.
 
mvh
Øivind
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 desember 2012 at 00:14
Takker og bukker så masse Øyvind!
Du snakket da vi møttes om bilder fra hagebanen du hadde. Har du de bildene fortsatt og mulighet for å legge de ut?
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2012 at 17:17
Det kan jeg jo absolutt ikke takke nei til! Julaften kom visst tidlig i år.
Jeg tar imot med åpne armer og takker og bukker så mye jeg klarer.
Jeg kontakter deg.
Back to Top
ØivindE View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 16 november 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØivindE Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2012 at 16:49
Hei
Jeg har ikke hagebane mer, men ser innom dette forumet en gang i blant. Jeg fant at jeg har liggende en del skinnestrenger code 250 og tresviller som jeg en gang kjøpte via Stavanger Lok og Vognfabrikk. Skinnene er i aluminium og jeg tror de er fra Micro Engineering. Svillene tror jeg SLVF kappet selv, noen er lange med tanke på å brukes til penser. Det er ca 20 skinnestrenger (3 fot hver). Jeg kommer aldri til å bruke disse til noe og du kan få de av meg (gratis) hvis du skulle ønske. Men da må du hente de her på Kongsberg eller vente til jeg er en tur i Oslo.
 
Du kan kontakte meg på tlf (skriver med bokstaver for sikkerhets skyld): ni-to-fire-fire-ni-null-tre-fire.
 
mvh Øivind E
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2012 at 14:04
Jaggu! Da er vi nede i 35 kroner. Før frakt det og da. Og toll..
Men takk.
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2012 at 11:59
Har du sjekket hva prisen på varene er rett fra SVRR i USA? For hvis varene er billigere der tjener du fort inn det selv om det er litt dyrere frakt. Jeg har kjøpt noen penser fra SVRR, og de veldig greie å handle med. Og de svarer fort på mailer. Pensene var det ikke dyr frakt på, men jeg har ikke sjekket hva det blir på hele lengder med skinnestrenger.

Mvh Heine
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 november 2012 at 11:01
Tror jeg fant det ut sjøl jeg. www.atelier-vaporiste.com/WWW2/show_prod.php?man=SR&cat=SRR&lng=en
Ender på 50 kroner pr meter med skinner og skinnespiker. Hvis jeg ikke har regna feil da...
Sviller kommer i tillegg. Tenkte å kutte impregnert terassebord i småbiter og dyppe i beis eller tasfaltlim eller noe annet klin som er brunt og gir svillene litt ekstra holdbarhet.
Frakt kommer jo i tillegg, men frakt fra frankrike må da være myye billigere enn fra usa?

En byggetråd skal det nok bli ja, men ting kommer til å ta veeeldig lang tid her. Akkurat blitt pappa for første gang, og nylig kjøpt rekkehus som krever lit pusling.
Har lit å drive med her altså.

Men fingrene klør, det er sikkert!

Thobbe
Back to Top
TinyD View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 april 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 174
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TinyD Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 november 2012 at 08:21
Kan skrive under på at det gjør seg med hagejernbane utenfor rekkehuset ;)

Håper du lager en byggetråd når du kommer i gang :)
Trond



Hagejernbane entusiast!



Hjemmeside: http://blogg.dalsveen.net
Back to Top
Thobbe View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 122
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Thobbe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 november 2012 at 22:57
Hei!
Min første tråd!

Jeg har kjøpt meg rekkehus med hage.
Da er det jo ikke tvil om hva som skal være i den hagen.

Jeg har planer om å selvbygge spor og veksler og er derfor på utkikk etter skinnestreng.

Jeg vet VMJI har dette, men jeg lurer på om dette kan skaffes billigere? (Meget lavt budsjett).
Har tittet litt på tyske sider og tror det finnes litt der. Men jeg skjønner ikke et kvekk tysk...
En del å finne i USA til hyggelige priser, men der kommer jo frakt i tillegg som vel kan bli en del?

Aluminium er kanskje det billigste?

Og debatten om materialvalg trenger vi ikke ta her.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.