MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - 0 Skala hylleanlegg
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

0 Skala hylleanlegg

 Post Reply Post Reply
Author
Ole P View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 28 september 2006
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole P Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 0 Skala hylleanlegg
    Posted: 14 oktober 2012 at 22:12
Hei Wink

Da har jeg så vidt begynt på mitt 0 skala hylleanlegg. Her følger en billedreportasje.

Jeg har vært og kjøpt veggskinner og hylleknekter. Har en plan om å ha 0 skala i høyden og bygge H0 anlegg en halv meter under 0 anlegget. Det blir et helt enkelt anlegg som er lett og demontere da det er bygget i en meter seksjoner bredde er 50 cm.

Får da plass til en stasjon med 3 spor i de ene enden og har tenkt å ha 2 spor i andre enden av anlegget. Da kan en kjøre litt fram og tilbake og skifte litt vogner.

Her er litt av materiellet som skal trafikkere banen. Har kjøpt messing deler fra Agder så når jeg får ånden over meg så blir det nok en grønn Di3. Og kanskje Køf'en blir til en NSB Køf.

Har fått koblet til strøm så nå kan det endelig kjøres tog på sporet. Landskapet er fortsatt på tanke stadiet, må jo ha litt veier til godsrampen og så får vi se om det blir noen bygninger også. 
Mvh le
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2012 at 15:38
Tøft

Gleder meg til å følge med på dette.

Holder på å renovere en av garasjene mine, der jeg ser for meg å
montere noe lignende for mitt Roundhouse Livesteam.

Ser etter noen år (ca 10) med spor og dill og dall ute i hagen, at det årlige vedlikehold er blitt et ork. Vårherre kødder det til her på sørvestlandet i litt for stor grad, ser du

Bilder av prosjektet mitt er kansje noe jeg må vurder
Mvh Espen
Oversjefsnestleder Fladjæren mj klubb avd 3 etage og MJBV Hovedkontor. Marklin Digital.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.