MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Stridsvogntransport
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Stridsvogntransport

 Post Reply Post Reply
Author
jhela View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 februar 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhela Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Stridsvogntransport
    Posted: 27 september 2012 at 09:37
Hei,
Er det noen som har bilder/linker til  stridsvogntransport  fra Trandum - Hjerkinn rundt 1978
 
Jan Henry
Jan Henry
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2012 at 10:02
Jeg tror jeg har 1983, så det blir kanskje for sent? Husker i hvert fall et bilde fra Dombås med et tog fullt av stridsvogner som jeg fotograferte. Men det kan ha vært i forbindelse med en større øvelse.
Svein S
Back to Top
jhela View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 februar 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhela Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2012 at 10:08
Hei igjen,
Bilder fra 1983 går bra. Det var vel endel år igjen  før det ble spiker av  Leopard 1
Jan Henry
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2012 at 11:06

Bildet jeg tenkte på var dessverre tatt atskillig senere enn jeg trodde. Det er fra 1990, men det er nok den samme vogntypen som ble benyttet hele denne tiden for den type transport, nemlig det som i hvert fall en periode ble benevnt Rgps. Her er bildet:


Svein S
Back to Top
jhela View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 03 februar 2011
Location: norge
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhela Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2012 at 11:50
Hei igjen og takk ,
Jeg får ta en tur på biblioteket.
Kanskje det er noe å finne om vognen SAMP.
 
Jan Henry
Jan Henry
Back to Top
Inge View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Inge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 september 2012 at 22:42
Originally posted by ses ses wrote:

Bildet jeg tenkte på var dessverre tatt atskillig senere enn jeg trodde. Det er fra 1990, men det er nok den samme vogntypen som ble benyttet hele denne tiden for den type transport, nemlig det som i hvert fall en periode ble benevnt Rgps. Her er bildet:


 
Heisan
Som gammel artillerist ser det ikke ut som en stridsvogn men som selvdrevet artilleri av typen M109G**. Dette er vel den moderniserte typen med lengre rør. Var ofte på Hjerkinn og skjøt med disse i 1975/76. Artig å se dem igjen Big smile
/Inge
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.