MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Viessmann 5232 Braking Module
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Viessmann 5232 Braking Module

 Post Reply Post Reply
Author
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Viessmann 5232 Braking Module
    Posted: 05 september 2012 at 17:54
Hei.
I går kveld prøvde jeg å leke litt med Braking modulen til Viessmann (5232). Jeg forsøkte den med et tog som jeg mener har en c90 decoder, men uten hell. Det står så fint i manualen at man i noen dekodere må aktivere "brake mode". Så jeg gikk inn på CV Access via CS'en for å se etter denne innstillingen, men jeg kunne ikke finne noe som var relatert annet enn "Brake Delay". Noen som vet hva jeg trenger å gjøre?
Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 oktober 2012 at 20:40
Har ikke så mye greie på dette men, jeg var på en demo i Danmark nylig og da gikk de inn i systemet på CS og fikset dette. De hadde en demo med en strekning med pendel tog, så jeg tror det må ligge noe under dette. Du kan laste ned dansk bruksanvisnig på "digitaltog.dk"
Back to Top
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2012 at 12:24
Originally posted by hamoell hamoell wrote:

Har ikke så mye greie på dette men, jeg var på en demo i Danmark nylig og da gikk de inn i systemet på CS og fikset dette. De hadde en demo med en strekning med pendel tog, så jeg tror det må ligge noe under dette. Du kan laste ned dansk bruksanvisnig på "digitaltog.dk"

Takk for svar. Jeg har snakket litt med Knut i Modell & Elektronikk, man kan vel si han er en Viessmann ekspert. Han konkluderte med at det var feil på modulen. Ganske typisk. Jeg har uansett valgt å gå for en løsning hvor TrainController står for nedbremsing av togene så da slipper jeg hele problemstillingen.
Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
hamoell View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 10 juni 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 146
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hamoell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2012 at 13:34
Vis jeg ikke husker feil brukte Mærklin k83 dekoder pluss kontakt punker i skinnene.
Back to Top
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 november 2012 at 13:41
Originally posted by hamoell hamoell wrote:

Vis jeg ikke husker feil brukte Mærklin k83 dekoder pluss kontakt punker i skinnene.

k83 leverer pulser for magnetartikler, du tenkte kanskje på k84? Den i seg selv vil vel ikke løse problemet, om man da ikke leverer strøm fra en egen DC kilde. Man trenger DC i bremsestrekket for å aktivere bremsefunksjonaliteten i dekoderen. Da vil man også ha problemstilling med kortslutning mellom bremsestrekket og det foranliggende strekket med digital AC. Det er dette bremsemodulen hjelper med.
Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.