MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - marklinICE2
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

marklinICE2

 Post Reply Post Reply
Author
matog View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 26 januar 2012
Location: norge
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote matog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: marklinICE2
    Posted: 26 januar 2012 at 16:42
Har nylig kjøpt digital startpakke ICE 2 29791  i dette settet er det 2 veksler som skal være mulig å styre fra kontrollen  (60113 følger med dette settet)det er umulig for meg å finne ut hvordan jeg programerer vekslene samt skifte spor.noen som kan gi meg gode råd om dette
Back to Top
Gubra View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 27 januar 2010
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gubra Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2012 at 16:53
Bruksanvisningen?
Back to Top
matog View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 26 januar 2012
Location: norge
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote matog Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2012 at 18:20
har fulgt brukanvisning og blitt fortalt hvordan jeg skal programere, men accsesorry protocollar der står det brukanvisningen confirm selection, men på min controller er det ikke noen confirm selection på dette punktet. det er sikkert noe jeg har gjort feil men jeg vet ikke hva, toget er montert på plate , laget fjell og div ,koselig møbel i stua, nå mangler jeg å åprere vekslene fra controllen, før jeg vill lage alt automatisk med lys, signal og div,
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2012 at 23:11
Jeg har startsettet 29539 m/2 veksler (og MS 2) og jeg mener å huske at de to vekslene meldte seg opp selv og la seg som nr 1 og 2 på keyboard 1.
I farta synes det ikke som om det er mulig å omprogrammere vekselnummeret med MS'n.
Om dette er vekseldekoderens eller MS'ns skyld vet jeg heller ikke Embarrassed
Bjørn Egil
Back to Top
Metallurgen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 07 mai 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Metallurgen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2012 at 08:38

Hei,

jeg har ikke noen erfaring med MS2 selv, men ser i denne tråden: http://www.marklin-users.net/forum/default.aspx?g=posts&t=17637 at MS2 kan stilles inn til på å styre sporvekslere i enten MM eller DCC format. Sjekk at den står på MM, da den kan være stilt inn feil fra fabrikk som det nevnes i tråden jeg linker til. Sjekk forsåvidt også at koblingen av kabler under sporvekslene er korrekt.

Mvh Metallurgen - Håkon

Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2012 at 13:28
Ja, det er riktig som Håkon sier, at MS2 kan styre påde MM og DCC og at dette stilles hver for seg på lok og magnetartikler. Jeg tenkte ikke på å nevne det Embarrassed
Bjørn Egil
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.