MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - lillevik i ny drakt
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

lillevik i ny drakt

 Post Reply Post Reply
Author
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: lillevik i ny drakt
    Posted: 31 desember 2011 at 12:50
Clap
Etter en alt for lang pause fra både forum og bygging på egen bane har jeg endelig kommet i gang igjen. Nytt permanent rom i huset er okupert og bygging startet.

Banen blir på 300x370 i to nivåer, bygges med Marklin C skinner og styres med Marklin Central Station og Ipad. Veksler styres med K83 bokser og tilbakemelding styres på S88 og skinner med vippebryter.



Edited by Stasjonsmester - 03 januar 2012 at 20:50
Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2012 at 20:42
Da er jeg igang med kobling av vekselmotorer og snart klar for litt testing


Edited by Stasjonsmester - 03 januar 2012 at 20:51
Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2012 at 20:44
Ipad er koblet opp mot Central station
 
Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 januar 2012 at 20:45
TUT OG KJØR de første rundene er tilbakelagt og med noen småjusteringer her og der ser dette ut til å gå ganske greit.
 
Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2012 at 16:51
Endelig litt landskapsbygging igjen!
Etter mange sene kvelder og netter med testkjøring, kobling av veksler og tilbakemeldingspunkter har jeg endelig kommet så langt at jeg kan bygge litt landskap som adspredelse.
Jeg bruker Woodland Senic`s gipsrull og former landskapet i papir for så å dekke det med gipsen.
Jeg støper fjellutspring i former for så å lime disse på når det andre har størknet.
 
 
Når alt har tørket godt bruker jeg Wodland Senic`s farger, uttynnet med vann og legger grunnfargen på landskapet
 
 
Blanding av ulike materialer blir påført og resultatet blir foreløpig slik
 
Arild
Back to Top
Stasjonsmester View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 februar 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stasjonsmester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2012 at 16:58
Arild
Back to Top
LokoJon View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 12 mars 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 219
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LokoJon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 januar 2012 at 17:06
Heisann, dette blir bra !!!
Kjenner igjen teknikken med papir og våte gipsark på rull, brukte det samme på mine moduler på SmallGarden Station.
Blir spennende å følge med videre  - lykke til !
Hilsen fra

LokoJon

- Besøk oss på Facebook: Jonsdalen & Omegn

- Lag din sporplan med Anyrail.com - Enkelt og bra !
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.