MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Bygninger, laserskåret halvfabrikata...
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Bygninger, laserskåret halvfabrikata...

 Post Reply Post Reply
Author
PeterW View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 20 november 2011
Location: Norge
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PeterW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bygninger, laserskåret halvfabrikata...
    Posted: 20 november 2011 at 20:31
Hei alle sammen.
 
Jeg er ny på forumet, men har holdt på med MJ sånn til og fra i "alle år"...
Akkurat  nå er denne hobbyen pakket bort på loftet, men jeg håper at den kommer frem igjen om ikke så lenge... ;-)
Men tilbake til grunnen for mitt innlegg i dette forumet...
Saken er at jeg har nå anskaffet meg en laser for gravering og kutting/skjæring, i embeds medfør.
Fordelene med en slik maskin er uendelige, men jaggu er det noen ulemper også... ;-)
 
Den største ulempen er at læringskurven er nokså bratt.
En annen er at materialkostnadene ved å "leke" seg til kunnskap kan bli betydelige...
 
For å kunne lære på "andres regning" så tenkte jeg at jeg skulle tilby mine tjenester til MJ-entusiastene mot dekning av materialkostnader og eventuelle portokostnader.
 
Det eneste materialet jeg ikke kan skjære/gravere er produkter av PVC, disse utvikler giftige gasser.
Ellers kan jeg skjære alt bortsett fra glass og metall, men kan til gjengjeld gravere utrolig detaljert på de fleste materialer. Jeg har sett på forumet at skipsmodeller.com tilbyr noen laserskårne produkter, men jeg anser at muligheten er så mange mange fler... ;-)
 
Dersom du har interesse av dette så kan du sende meg noen ord og så ser vi hva vi får til.
 
Vennlig hilsen
Peter Watz
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.